کد مطلب: 

235422
آذری جهرمی با انتقاد دوباره از نحوه‌ی خصوصی‌سازی شرکت مخابرات:

شیوه‌ی واگذاری شرکت مخابرات اشتباه بود/ باید درباره‌ی معضلات بازنشستگان مخابرات و کارگزاران روستایی صحبت کرد/ با خصوصی‌سازی مخابرات، در عرصه‌ی تلفن ثابت عقب‌گرد داشته‌ایم/ باید داکت و سیم مسی به دولت برگردد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد دوباره از نحوه‌ی خصوصی‌سازی و واگذاری شرکت مخابرات ایران، تأکید کرد: به جد اعتقاد داریم باید داکت و سیم مسی به دولت برگردد و به‌عنوان یک انفال عمومی مورد استفاده و رقابت همه قرار گیرد.
شیوه‌ی واگذاری شرکت مخابرات اشتباه بود/ باید درباره‌ی معضلات بازنشستگان مخابرات و کارگزاران روستایی صحبت کرد/ با خصوصی‌سازی مخابرات، در عرصه‌ی تلفن ثابت عقب‌گرد داشته‌ایم/ باید داکت و سیم مسی به دولت برگردد

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم رونمایی رسمی از پروانه‌ی فعالیت اولین اپراتور خصوصی پست ایران بابیان اینکه «البته نمی‌شود پست را آزادسازی کنیم و یا مخابرات را واگذار کنیم و بعد موقع عیان شدن نقص ها از وزیر پرسش شود که چرا در فلان جاده و یا فلان روستا مشکل‌داریم»، گفت: خب با واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی‌ها ابزار اعمال مدیریت از وزیر گرفته‌شده و طبیعتاً مقررات و بودجه هم جای دیگری مصوب می‌شود در این شرایط وزیر تنها باید نقش رگولاتوری را ایفا کند.

وزیر کابینه دولت دوازدهم افزود: البته وقتی هم وزیر می‌خواهد در حوزه رگولاتوری ورود کند و به کمیسیون تنظیم مقررات پیشنهادی ارائه دهد هزار ایراد به آن گرفته می‌شود. با این‌ وجود همان‌طور که عرض کردم ما باید یاد بگیریم رگولاتور خوبی باشیم و یاد بگیریم که رگولاتور با اجراکننده کار متفاوت است و این نکته حائز اهمیتی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از سخنان رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی در این جلسه مبنی بر اینکه «در واگذاری شرکت مخابرات اشتباهاتی رخ‌داده اما نباید آن را باز کرد» گفت: به نظر من باید این مساله را باز کرد و مفصل هم درباره آن صحبت کرد که در این واگذاری چه اشتباهی انجام‌گرفته است. اصل خصوصی‌سازی اشتباه نبوده بلکه شیوه واگذاری مخابرات اشتباه بود. با این یادآوری‌ها است که یاد می‌گیریم دیگر چنین اشتباهاتی را تکرار نکنیم.

وزیر ارتباطات افزود: مشکلات جاری در بازار را باید دید و با کتمان کردن و طرح نکردن آن کارمان پیش نمی‌رود. بایستی فضایی فارغ از دغدغه‌های غیر فنی و غیراصولی برای گفت‌وگو ایجاد شود. ما هر روز با این مشکلات دست به گریبان هستیم. دو سال است که من وزیرم؛ در این دو سال لوایحی را برای تصویب در قانون بودجه و برنامه ششم ارائه کرده‌ایم تا این اشکالاتی که در خصوصی‌سازی شرکت مخابرات به وجود آمده و فضای غیررقابتی که ایجادشده را جبران کنیم.

آذری جهرمی تأکید کرد: چون تاکنون اشکالات بازگو نشده، مشکلات فقط در حد یک گزاره‌ سیاسی باقی‌مانده است و وقتی در مجلس هم طرح می‌شود در حد گزاره‌ سیاسی باقی می‌ماند.

وزیر کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: چرا نباید بگوییم که با خصوصی‌سازی مخابرات در عرصه تلفن ثابت عقب‌گرد داشته‌ایم. چرا نگوییم با خصوصی‌سازی، توسعه FTTH خوب پیش نمی‌رود و ما در توسعه نسل نوین ارتباطات پرسرعت در کشور با مشکل مواجه ایم. چرا نباید بگوییم خصوصی‌سازی چه مشکلاتی برای کسانی که سال‌ها خاک این صنعت در عرصه مخابرات را خورده‌اند و امروز بازنشسته هستند به وجود آورده و چرا نباید در رابطه با مشکلات خصوصی‌سازی و کارگزاران روستایی صحبت کنیم.

وی در خاتمه تأکید کرد: در بحث خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ما به جد اعتقاد داریم که هم باید داکت و سیم مسی به عرصه دولت برگردد و به‌عنوان یک انفال عمومی مورد استفاده و رقابت همه قرار گیرد و هم اینکه در حوزه رگولاتوری ما رگولاتور خوب باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-10-14 14:25

دیدگاه‌ها

تصویر محمد کریم اخویزادگان
گله رو تحویل دادن به گرگ و به بره های جا مانده میگم مواظب خودت باش
ارسال شده توسط محمد کریم اخویزادگان در 22 مهر 98 - 15:37

افزودن دیدگاه جدید