کد مطلب: 

235370

اینترنت عراق به‌صورت ۲۴ ساعته برقرار شده است

مشاور وزیر ارتباطات در امور تأمین و بهبود ارتباطات مناسبت‌های مذهبی، ملی و منطقه‌ای با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ارتباطی خوبی در مسیر حرکت زوار اربعین ایجادشده است، مکان‌های ارائه سرویس وای فای در عراق را اعلام کرد.
وضعیت ارتباطات در مسیر زوار اربعین پایدار است

به گزارش سیتنا، اسماعیل رادکانی مشاور وزیر ارتباطات در امور تأمین و بهبود ارتباطات مناسبت‌های مذهبی، ملی و منطقه‌ای، درباره وضعیت ارتباطات در مسیر حرکت زوار و مرز ایران و عراق، گفت: با توجه به ظرفیت‌سازی‌های انجام‌شده وضعیت ارتباطات در مسیر و مرز ایران و عراق پایدار است.
وی با اشاره به اینکه کیفیت ارتباطات در این حوزه به‌صورت دائمی پایش می‌شود، افزود: در زمان‌هایی که به‌صورت مقطعی ازدحام جمعیت در نقطه‌ای ایجاد می‌شود نیز اپراتورها با بهینه کردن و جابجایی ظرفیت‌های خود مشکلات ارتباطی در این مناطق را مرتفع می‌کنند.

رادکانی به مشکلاتی که در مورد ارتباط از ایران با عراق برای برخی از زوار ایجادشده بود اشاره کرد و گفت: شکایت‌هایی درباره کیفیت ارتباطات از ایران با عراق وجود داشت که با پایش‌های مستمر در حال بررسی و رفع مشکل هستیم.

وی به همکاری با اپراتورهای عراقی برای ایجاد ارتباط پایدار برای زوار مسیر اربعین اشاره کرد و افزود: با همکاری اپراتورهای عراقی در مسیر نجف به کربلا سرویس «وای فای» در موکب‌های حضرت زهرا (ابتدای مسیر نجف) مسجد و مقبره الحکیم، عمود ۲۰۲ موکب امام خمینی، عمود ۲۸۶ موکب امام رضا (ع)، عمود ۳۰۹، عمود ۴۶۰ موکب احباب الزهرا، عمود ۵۴۸، عمود ۷۰۷ موکب امام رضا (ع)، عمود ۸۲۸ موکب صاحب‌الزمان، عمود ۹۵۳ موکب شهید الله، عمود ۱۱۲۰ موکب خدام الحسین و عمود ۱۲۲۲، ارائه می‌شود.

مشاور وزیر ارتباطات در امور تأمین و بهبود ارتباطات مناسبت‌های مذهبی، ملی و منطقه‌ای با اشاره به اینکه تیم‌های پشتیبانی اپراتورهای ایرانی در کشور عراق مستقر هستند، تصریح کرد: تیم‌های پشتیبانی اپراتورهای ایرانی در نجف صحن حضرت زهرا، مقبره الحکیم، عمود ۱، تقاطع جاده کوفه با جاده نجف کربلا، عمودهای ۲۰۲، ۵۴۶، ۸۲۸، ۱۱۲۰، سید جوده کربلا، اطراف حرم امام حسین (ع) شارع العلقمی و شارع الحر، سامرا و کاظمین، مستقرشده‌اند و آماده خدمت‌رسانی به زوار اربعین هستند.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که در برخی از مواقع برای اینترنت در عراق ایجادشده بود، افزود: از روز گذشته اینترنت عراق نیز به‌صورت ۲۴ ساعته برقرار است و زوار می‌توانند علاوه بر اینترنتی که بر روی خط گوشی خود دارند، از اینترنت وای فای در مراکزی که اعلام‌شده نیز استفاده کنند.

رادکانی با اعلام اینکه در تماس‌های وارده به ایران از طرف عراق مشکلی گزارش نشده است، تأکید کرد: به‌محض دریافت گزارش اختلال یا قطعی، به‌سرعت با تذکر به اپراتورهای میانی که مسئول انتقال ارتباطات هستند، این مشکلات رفع می‌شود.

وی بابیان اینکه احتمالاً چهار میلیون زوار ایرانی در مراسم اربعین امسال شرکت می‌کنند، افزود: با پیش‌بینی‌ها و افزایش ظرفیت در حوزه ارتباطات و همچنین توزیع سفرهای زوار در روزهای مختلف، ظرفیت شبکه ارتباطی توانسته پاسخگو باشد.

مشاور وزیر در امور تأمین و بهبود ارتباطات مناسبت‌های مذهبی، ملی و منطقه‌ای با اشاره به اینکه امسال مرز خسروی برای نخستین بار شاهد عبور زوار اربعین بوده، گفت: امسال ما شاهد تجربه جدیدی از حضور زوار اربعین و رفتار جمعیتی آنان بودیم و از این تجربه برای بهینه کردن شبکه و ارائه سرویس بهتر در سال‌های آینده استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-13 15:37

افزودن دیدگاه جدید