کد مطلب: 

235296

بهنوش طباطبایی در اینستاگرام به تعریف و تمجید پوستر فیلم پرداخت

بهنوش طباطبایی با به اشتراک گذاشتن یادداشتی اینستاگرامی، از طراحی دو پوستر فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار تمجید کرد و این را نشانه‌ای از مدیریت درست و وسواس به‌جا در تولید یک اثر سینمایی دانست.
بهنوش طباطبایی در اینستاگرام به تعریف و تمجید پوستر فیلم پرداخت

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، بهنوش طباطبایی، بازیگر سینمای ایران، دو پوستر فیلم «شبی که ماه کامل شد» را که از خرداد امسال روی پرده سینماها رفته است، بسیار چشم‌نواز و درجه یک معرفی کرد.

او در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: «به این دو پوستر درجه یک نگاه کنید! یکی پوستر بین‌المللی فیلم موفق «شبی که ماه کامل شد» و بعدی پوستر همان فیلم بر سر در سینماها در زمان اکران بود. دیدن این دو اثر هنرمندانه، هوشمندانه, دقیق و کامل سبب شد نکته‌ای را یادآور شوم. وقتی از سینما حرف می‌زنیم از یک هنرْصنعت حرف می‌زنیم که از پیش تولید و تولید گرفته تا اکران و تبلیغات و حضور یک اثر در جشنواره‌ها را در برمی‌گیرد. هنرمندان ممتاز رشته‌های مختلف زیر نظر یک تهیه‌کننده و کارگردان هوشمند می‌توانند اثری ماندگار و تاثیرگذار را در قالب یک فیلم سینمایی ثبت کنند که سالها در یادها بماند. اصلا مگر قرار نیست سینما بیش از خاصیت سرگرم‌کنندگی، الهام بخش و اثرگذار باشد؟ و مطمئن باشید اگر مسیر ساخت فیلم از پیش تولید تا پساتولید به طور یکسان درست و حرفه‌ای مدیریت نشود و آن اثر در جذب مخاطبش موفق نباشد، اگر جلوی دوربین و حتی روی پرده سینما فیلم خوبی به نظر بیاید، عملا سرمایه‌ای بر باد رفته و بی‌اثر است و با نقاشی کودکی که مادرش آن‌را به آشنایان نشان می‌دهد فرق چندانی ندارد. به یاد بیاوریم آثار مهم و ماندگار سینما و تئاتر جهان از «کازابلانکا» تا «رُما» و از «تله موش» تا «شبح اپرا» بدون استثنا در ذهن مانده‌اند. پشت طراحی چنین پوسترهایی بدون شک جدا از هنر، هوش و البته روانشناسی اجتماعی دقیقی نهفته است، مطمئن هستم شخص خانم آبیار به عنوان کارگردان و جناب قاسمی به عنوان تهیه‌کننده پای فیلم خوب «شبی که ماه کامل شد» از روز ایده‌پردازی تا آخرین اجرا می‌ایستند و آنقدر وسواس دارند که عکس و پوستری این‌چنین چشم‌نواز و گویا را به عنوان پرچم این فیلم در جشنواره جهانی انتخاب کرده‌اند آری! پوستر یک فیلم و یا یک نمایش پرچم افراشته شده‌ایست که باید مخاطبش را به نه فقط دیدن، بلکه بهتر دیدن فیلم ترغیب کند. پوستر یک فیلم و یا یک تئاتر اثری هنری است که باید آنچنان صادقانه طراحی شود که تکلیف مخاطب با آن رویداد نمایشی را در یک نگاه مشخص کند. اثری که باید آنچنان ظریف طراحی شود که عابران پیاده را تشویق به ایستادن و دیدنش کند و در یاد کسانی که سوار بر اتومبیل‌هایشان ظرف چند ثانیه از روبه‌روی آن عبور می‌کنند بماند. به آقای امید صالحی عکاس محترم و آقایان علی باقری و شایان شفا، بخش طراحان پوستر فیلم «شبی که ماه کامل شد» به دلیل کار هنرمندانه‌شان تبریک می‌گویم و به بانو نرگس آبیار دست مریزاد می‌گویم به خاطر این تعهد، وسواس و احترامی که نسبت به نه فقط بینندگان فیلمش بلکه نسبت به تمام گروهی که از روز اول تا الان پشت و جلوی دوربین برای خلق این اثر زحمت کشیده‌اند، قائل است.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-10-11 22:57

افزودن دیدگاه جدید