کد مطلب: 

235190

ستاری: «پیشرفت درون‌زا» و «اقتدارآفرینی» ارمغان استعدادهای برتر و نخبگان جوان است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، گفت: جوانان نخبه و استعدادهای برتر امروز در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها بر بستر زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی، ضمن خلق ارزش افزوده و اشتغال، پیشرفت درون‌زا و اقتدار را برای کشور به ارمغان می‌آورند.
ستاری: «پیشرفت درون‌زا» و «اقتدارآفرینی» ارمغان استعدادهای برتر و نخبگان جوان است

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری، صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی با مقام معظم رهبری، پیشرفت درونزای علمی را براساس نیروی انسانی، آموزش و فرهنگ بومی، رویکرد بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد و گفت: از نظر ما نخبه کسی است که برای کشور خود ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کند و بر این اساس حمایتهای بنیاد ملی نخبگان منوط به انجام کار و تلاش و نوآوری است.

ستاری، طرح سرآمدان علمی و برگزاری جوایز مصطفی و شهید احمدی روشن را از جمله برنامه های در حال اجرای بنیاد علمی نخبگان خواند و افزود: اقتصاد دانش بنیان در نقطه مقابل اقتصاد نفتی و وابسته است و در آن، کیفیت نیروی انسانی و وارد کردن بخش خصوصی به سرمایه گذاری اصل است.

گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان

ستاری همچنین روز گذشته و در حاشیه بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان وفناوری‌های برتر گزارشی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  درباره گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان ارایه داد و گفت: با مجوز رهبر معظم انقلاب اسلامی کمک بسیار خوبی از صندوق توسعه ملی در اختیار بخش علمی کشور قرار گرفت که با این کمک پروژه‌های علمی و دانش‌بنیان در جهت مقاوم‌سازی اقتصاد کشور و مقابله با تحریم‌ها کیفیت و سرعت زیادی گرفته است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به طرح ایجاد پهنه‌های نوآوری در کنار دانشگاهها و مراکز علمی مستعد، ایران را بزرگ‌ترین زیست‌بوم نوآوری در غرب آسیا دانست و افزود: اکنون بیش از ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان با درآمد ۹۰ هزار میلیارد تومانی، زمینه اشتغال مستقیم ۳۰۰ هزار نفر را فراهم کرده‌اند.

ستاری زیست‌بوم تولید داروهای پیشرفته را نمونه‌ای موفق از اعتماد به جوانان پر انگیزه کشور خواند و گفت: در اثر ارتقای این زیست‌بوم، مهاجرت نخبگان در بخش داروسازی تقریباً متوقف شده است و هر دارویی که وارد این چرخه شود، حداکثر تا دو سال بعد، تجاری و وارد بازار مصرف مردم می‌شود.

در این دیدار و پیش از سخنان رهبر انقلاب ۱۲ تن از نخبگان و محققان رشته های مختلف، دیدگاههای خود را بیان کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-09 16:12

افزودن دیدگاه جدید