کد مطلب: 

235127

توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات باعث رونق تولید و اشتغال روستاییان شده است

معاون اول رییس جمهوری در بازدید از غرفه خدمات روستایی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در نمایشگاه ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر گفت: توسعه و دسترسی روستاییان به شبکه ملی اطلاعات باعث رونق تولید و اشتغال روستاییان شده است.
توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات باعث رونق تولید و اشتغال روستاییان شده است

به گزارش سیتنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در حاشیه ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر که در بیرجند برگزار شد، از غرفه دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی بازدید کرد.

جهانگیری در جریان این بازدید با اشاره به تاثیر بالای فناوری اطلاعات در توسعه روستایی گفت: دسترسی مردم روستا به شبکه ملی اطلاعات باعث رونق تولید و اشتغال روستاییان شده است و زمینه فروش مستقیم محصولات و عرضه صنایع دستی روستاییان را فراهم کرده است.

معاون اول رییس جمهوری با اعلام خرسندی از فعالیت گسترده استارت آپ های کشور در زمینه فروش محصولات استراتژیک استانی تصریح کرد: عرضه محصولات بومی استان ها بر بستر فناوری اطلاعات علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی امکان دسترسی همگانی به محصولات با کیفیت به صورت داخلی و بین الملی را فراهم کرده است.

مهرداد ترابیان، مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این بازدید در توضیح عملکرد وزارت ارتباطات در سطح روستاها و مناطق محروم گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان، توسعه زیرساختهای  ارتباطی و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار قرار داده و هم اکنون 80 درصد روستاهای با بیش از 20 خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی هدف از توسعه ارتباطات در روستاها را بهره مندی روستاییان از خدمات مختلف الکترونیکی اعلام کرد و افزود: دسترسی آزاد به اطلاعات در روستاها علاوه بر امکان دسترسی به خدماتی از قبیل آموزش، سلامت، کشاورزی و بانکداری الکترونیکی، موجب ایجاد کسب و کارهای نو بر پایه فناوری اطلاعات در روستاها را فراهم کرده است و این وزارتخانه با توجه به زیرساخت های ارتباطی ایجاد شده در روستاها، برنامه جامعی برای حمایت از طرح ها و ایده های نوآورانه در سطح روستاها تدوین کرده است.

در این نمایشگاه، تعدادی از استارت آپ های فعال در حوزه روستایی گزارشی از فعالیت های خود را در حضور معاون اول رییس جمهوری ارائه کردند و استارت آپ "باتو" با زمینه فعالیت در حوزه معرفی پتانسیل های روستایی، به صورت نمادین افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر برای اولین بار خارج از تهران و در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-08 16:00

افزودن دیدگاه جدید