کد مطلب: 

235059

ارائه‌ی سرویس‌های امنیتی حوزه فناوری اطلاعات در آزمایشگاه پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT

رییس اداره آزمایشگاه امنیت پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT از ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات (IT) و در حوزه صنعت فناوری عامل (OT ) در این آزمایشگاه خبر داد.
ارائه‌ی سرویس‌های امنیتی حوزه فناوری اطلاعات در آزمایشگاه پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا، مهندس افشین سوزنی در خصوص فعالیت‌های در حال انجام در آزمایشگاه امنیت پژوهشگاه ICT گفت: این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرجع در حوزه امنیت کشور، با اخذ تاییدیه از مراکز ذی‌صلاح، مرکز راهبردی افتا و سازمان فناوری اطلاعات ایران، خدمات و سرویس‌های امنیتی را به متقاضیان ارائه می‌کند.

وی در خصوص اهداف و ماموریت آزمایشگاه اظهار کرد: دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه توسعه کشور، رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارزیابی امنیتی، پرورش نیروی متخصص و کارآمد در حوزه امنیت و ارائه خدمات امنیتی جهت رشد و توسعه امنیت در کشور را از اهداف و ماموریت‌های آزمایشگاه برشمرد.

سوزنی با ارائه مصادیقی در این خصوص افزود: این آزمایشگاه با دارا بودن زیرساخت‌های لازم و پرسنل متخصص، برای مراکز دولتی، شرکت‌های خصوصی و دانشگاه‌ها خدمات امنیتی را ارائه می‌کند و قابلیت ارزیابی سامانه‌های کاربردی تحت وب و تجهیزات امنیتی مختلف شبکه مانند  UTM، Firewall.، SIEM، Switch   و... را دارا است.

وی اظهار کرد: در کنار این خدمات و سرویس‌های امنیتی و ارزیابی برنامک‌های موبایل، ارزیابی عملکرد امنیت محصولات و تجهیزات نظارت تصویری و ارزیابی سامانه‌های هوشمند (صیانت فرهنگی/اجتماعی) نیز در آزمایشگاه امنیت پژوهشگاه به متقاضیان دریافت خدمت ارائه می‌شود.

وی در ادامه این گزارش اعلام کرد: بخش دیگر فعالیت آزمایشگاه امنیت ارائه خدمات ارزیابی و مشاوره تخصصی در حوزه OT است.

سوزنی گفت: بیش از ۱۰ سال است که پژوهشکده امنیت در این حوزه فعالیت‌های خود را شروع کرده است و با توجه به تخصص و تجربه کسب شده در این زمینه هم‌اکنون آماده ارائه خدمات مشاوره و ارائه خدمات و سرویس های ارزیابی امنیتی در حوزه صنعت OT است.  

رییس اداره آزمایشگاه امنیت پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT تاکید کرد: آزمایشگاه ارزیابی امنیت تجهیزات و سامانه‌های کنترل صنعتی برای نخستین بار در کشور و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده است.  

سوزنی گفت: این آزمایشگاه در راستای چارچوب و ضوابط اعلامی از سوی مرکز مدیریت راهبردی افتا، پروفایل های حفاظتی و سند آزمون برای محصولات امنیت در حوزه صنعت توسط پژوهشکده امنیت عمل می‌کند، بنابراین این امیدواری وجود دارد که در ۶ ماهه دوم سال جاری، تائیدیه ارائه خدمات از مراکز ذی صلاح در این خصوص اخذ شده و خدمات مربوط به آن ارائه شود.

وی در ادامه اظهارات خود از ارائه خدمات آموزش و مشاوره در آزمایشگاه امنیت خبر داد و گفت: در راستای ماموریت پژوهشکده امنیت و پیرو تفاهم نامه‌های منعقد شده از طرف پژوهشگاه با دیگر مجموعه‌ها، آزمایشگاه امنیت در برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی امنیت، ارائه مشاوره و ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی همکاری و فعالیت می‌کند.

سوزنی همچنین به برخی از دستاوردها و افتخارات این مجموعه اشاره و اظهار کرد: بومی‌سازی و تولید سامانه‌های ارزیابی امنیت (سامانه امن جو و پدسا)، شرکت فعال در کنفرانس های متعدد در حوزه امنیت و کسب رتبه‌های برتر در کنفرانس‌ها، همکاری در ایجاد مراکز ارزیابی امنیتی با نام «آپا» در دانشگاه‌های کشور برای اولین بار، چاپ و نشر کتب تخصصی در حوزه امنیت را از دستاوردها و افتخارات آزمایشگاه امنیت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری عنوان کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-07 15:03

افزودن دیدگاه جدید