کد مطلب: 

235056
وزیر صمت با اشاره به توان صنعت مخابرات کشور در تولید:

تولید مودم برای اولین بار است که در کشور اتفاق می‌افتد/ اگر به اندازه‌ی نیاز کشور مودم تولید شود، واردات آن را ممنوع می‌کنیم/ ما این حرکت را نهضت ساخت داخل نامگذاری کردیم (+فیلم)

وزیر صنعت معدن و تجارت، اظهار کرد: تولید مودم برای اولین بار است که در کشور اتفاق می‌افتد، در گذشته در این حوزه به طور کلی وابسته بودیم.
تولید مودم برای اولین بار است که در کشور اتفاق می‌افتد/ اگر به اندازه‌ی نیاز کشور مودم تولید شود، واردات آن را ممنوع می‌کنیم/ ما این حرکت را نهضت ساخت داخل نامگذاری کردیم (+فیلم)

به گزارش سیتنا، دکتر رضا رحمانی در دومین نشست تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، گفت: در بازدیدی که هفته‌ی گذشته از یک واحد تولیدی در بم داشتم، مدیر این واحد گفتند که سال قبل 35 نفر نیرو داشتند و هم اکنون تعداد آنها به 156 نفر رسیده است.

رحمانی، افزود: این شرکت مودم تولید می‌کند و طی صحبتی که راجع به قطعات الکترونیکی با معاون امور صنایع وزارت صمت داشتند، مدیر این شرکت گفت که بسیاری از قطعاتی که وارد می‌شود را می‌توانند در داخل تولید کنند و به دلیل آنکه امسال این قراردادها را بستیم تعداد نیرو را افزایش دادیم و در حال توسعه هستیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت، اظهار کرد: برای بنده چقدر لذت بخش بود که در یک منطقه‌ی محروم شاهد چنین رشدی بودم. ما قول دادیم که اگر به اندازه‌ی نیاز کشور بتوانند تولید کنند، واردات این قطعات را ممنوع کنیم.

وی، خاطرنشان کرد: البته تولید مودم برای اولین بار است که در کشور اتفاق می‌افتد، در گذشته در این حوزه به طور کلی وابسته بودیم. در همین نمایشگاه اخیر (فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید) یک شرکت دانش بنیان با ایرانسل قراداد جدیدی را منعقد کرد و ایرانسل نیز قول داد اگر همه نیاز را برآورده کنید، واردات انجام نمی‌دهد. ما نیز این نهضت را نهضت ساخت داخل نامگذاری کردیم.

گفتنی است؛ وزیر صمت در بازدید اخیر خود از کارخانه‌ی خدمات مخابراتی ارگ جدید، تاکید کرد که خوشبختانه با ساخت مودم‌های ایرانی ارگ جدید، در این حوزه به خودکفایی رسیده‌ایم و اگر واحدهایی که در این حوزه بازدید کرده ام با تمام ظرفیت خود کار کنند دیگر نیازی به واردات این کالا نداریم.

قابل ذکر است؛ همزمان نمایشگاه‌های «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید»، مدیرعامل شرکت‌های ایرانسل و «اتصال صنعت میانه» (ESM)، برای خرید و تولید انبوه مودم‌های اینترنت به توافق رسیدند.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-10-07 14:36

افزودن دیدگاه جدید