کد مطلب: 

235021

انتقاد از نحوه‌ی مواجهه‌ی وزارت صمت با استخراج رمزارز

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران استخراج رمز ارز در شهرک های صنعتی را ممنوع اعلام کرد، در حالی که استخراج رمز ارز به عنوان یک صنعت از سوی دولت شناخته شده است...
انتقاد از نحوه‌ی مواجهه‌ی وزارت صمت با استخراج رمزارز

به گزارش سیتنا، محمدرضا شرفی، رییس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین در یادداشتی که نسخه‌ای از آن در اختیار سیتنا، قرار گرفت، نوشت:

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران استخراج رمز ارز در شهرک های صنعتی را ممنوع اعلام کرده است، در حالی که استخراج  رمز ارز به عنوان یک صنعت از سوی دولت شناخته شده است.

از دلایل اظهار چنین نظری بی اطلاعیم، اما باید پرسید آیا شرکت شهرک های صنعتی تابعی از وزارت صمت است و یا سازمانی است که مستقل از هر وزارت خانه دیگری حرکت می کند؟ اگر شرکت شهرک های صنعتی یک سازمان مستقل است باید برای رد این قضیه با آن رایزنی کرد اما اگر تابعی از وزارت صمت است نمی تواند برای کل مجموعه تعیین تکلیف کرده و به طور مستقل عمل کند. این شرکت هم باید مانند دیگر توابع وزارت صمت از قوانین و مصوبات آن پیروی کند. هر اظهار نظری درباره یک مقوله نیازمند بررسی کارشناسی است و انجمن بلاچین در نامه ای به وزیر صمت دقت نظر در این زمینه را درخواست خواهد کرد.  

اکنون حیاتی ترین موضوع در زمینه‌ی صنعت استخراج رمزارز برخوردهای امنیتی با فعالان این صنعت است. در حالی که هنوز این صنعت در کشور پا نگرفته، با چنین برخوردهایی دید منفی در سطح جامعه نسبت به این صنعت ایجاد شده و به بلاتکلیفی فعالان قدیم هم دامن زده اند.

متاسفانه به اسم برخورد با قاچاق کالا دستگاه های استخراج رمز ارز را توقیف می کنند. این درحالی است که  عملکرد و اطلاع رسانی دولت در سال های گذشته به تمایل مردم به این صنعت دامن زده است.

در دو  سال گذشته دولت  نگاه مثبتی به این صنعت داشت و این باعث شد بخشی از مردم جذب شده و دستگاه ها را از سایت هایی که نماد اعتماد از وزارت صمت داشت خریداری کنند، سایت هایی که هم چنان فعالیت می کنند و مشکلی ندارند. با این حال اکنون با مصرف کنندگان برخورد می شود.

این وزارت صمت است که نماد اعتماد را صادر می کند و از سوی دیگر متولی تجارت خارجی کشور هم همین وزارت خانه است.  آیا  وزارت خانه نمی دانسته که ردیف وارداتی برای دستگاه ها تعریف نشده است و سایت های و فروشندگان اختصاصی این دستگاه ها را تایید کرده است؟ عملکرد وزارت صمت به عنوان متولی هر دو زمینه بسیار عجیب است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-10-06 23:03

افزودن دیدگاه جدید