کد مطلب: 

235020

واریز ماهی دو میلیارد تومان به حساب سرخابی‌ها از سامانه‌ی هواداری تعطیل شده! (+فیلم اظهارات آذری جهرمی)

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: اپراتور اول کشور ما سه سال قبل حامی استقلال و پرسپولیس بوده است. سه سال است که فعالیت اسپانسری به اتمام رسیده اما هنوز نزدیک ماهی ۲ میلیارد تومان از اپراتور به حساب باشگاه‌های فوتبال می‌آید، در حالیکه سرشماره ۳۰۹۰ تمام شده است.
واریز ماهی دو میلیارد تومان به حساب سرخابی‌ها از سامانه‌ی هواداری بدون مجوز!

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس آذری جهرمی در جمع خبرنگاران پیرامون برخی کلاهبرادری‌های در قالب وس، اظهار داشت: فعالان بخش ارزش افزوده برای کارشان از نهادهای مختلف مجوز دریافت کرده‌اند. تمامی فعالیت‌های‌شان نیز غیرقانونی نیست، اما نحوه‌ی درآمدزایی‌شان غیرقانونی است. اولین چیزی که از سازمان تنظیم مقررات خواستم، این بود که برای پایان دادن به وس شفاف‌سازی کنند و حتما لیست شرکت‌ها و آن بخش از فعالیت‌های‌شان که از راه نادرست دریافت می‌شود را منتشر کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برخی نحوه‌های درآمدزایی نادرست، توضیح داد: خدمات ارزش افزوده در حال حاضر برای اینکه برخی شرکت‌ها پرداخت خدماتی‌شان را از طریق اپراتورها انجام بدهند، مثلا شرکتی اپلیکیشن می‌فروشد، پولش را از طریق اپراتورها جمع‌آوری می‌کند، برای این که در نظام بانکی شیوه‌ی راحتی برای جمع‌آوری پول ندارد، برخی‌ این را جزو خدمات ارزش افزوده دسته‌بندی می‌کنند اما برای ما اینطور نیست. این‌ها باید شفاف شوند چرا که در فضای غبارآلود نمی‌توان تصمیم گرفت.

آذری جهرمی ادامه داد: برخی از مراحل قانونی باید برای تعطیل کردن این‌ها طی شود، ما الان در حال ارزیابی هستیم و هر قدر در این ارزیابی پیش می‌رویم، بیشتر مصمم می‌شویم که این خدمات را تعطیل کنیم. ستاره ۸۰۰ مربع یکی از راه‌هایی است که می‌توان از این روش‌های نادرست جلوگیری کرد اما هنوز هم به صورت کامل تعطیل نشده‌اند.

وی با ذکر یک مثال از خدمات ارزش افزوده اظهار کرد: اپراتور اول کشور ما سه سال قبل حامی استقلال و پرسپولیس بوده است. سه سال است که فعالیت اسپانسری به اتمام رسیده اما هنوز نزدیک ماهی ۲ میلیارد تومان از اپراتور به حساب باشگاه‌های فوتبال می‌آید، در حالیکه سرشماره ۳۰۹۰ تمام شده است. من نمی‌توانم فردای قیامت در یک وجب گوری بخوابم که حقوق مردم گردنم باشد. حالا هر روز شروع کنند به فحش دادن به من.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-10-06 22:31

افزودن دیدگاه جدید