کد مطلب: 

235006
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

نمایشگاه تلکام حتما برگزار می‌شود/ شاهد وضعیت ارتباطی خوبی در مرز کشور هستیم/ نحوه‌ی درآمدزایی برخی "وس‌"ها غیرقانونی است/ از حق‌الناسی که به گردن من است، کوتاه نمی‌آیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شائبه‌هایی که درباره برگزار نشدن نمایشگاه تلکام مطرح شده بود، گفت: با توجه به کاهش بازدید عمومی از نمایشگاه تلکام، پیشنهاد شد که تلکام را ۴۵ روز دیگر به جای نمایشگاهی برای حضور عمومی، با فضایی برای گفت‌وگو بین شرکت‌های تولیدکننده، اپراتورها، حاکمیت و دانشگاه‌ها برگزار کنیم و حتما برگزار می‌شود.
نمایشگاه تلکام حتما برگزار می‌شود/ شاهد وضعیت ارتباطی خوبی در مرز کشور هستیم/ نحوه‌ی درآمدزایی برخی "وس‌"ها غیرقانونی است/ از حق‌الناسی که به گردن من است، کوتاه نمی‌آیم

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه مراسمی، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره برگزار نشدن نمایشگاه تلکام به دلیل عدم حضور وزارت ارتباطات، اظهار کرد: در چهار سال اخیر وضعیت بازدیدهای عمومی مردم از تلکام رو به کاهش بوده وجنس ارتباطاتی که برقرار می‌شود نیز بیشتر ارتباطات شرکت‌ها با یکدیگر است. نمایشگاه تلکام یکی از کلیدی‌ترین نمایشگاه‌هایی است که در کشور داریم و دستاورد تلکام بخش بزرگی از فعالیت ما را پوشش می‌دهد و ما نیز باید در آن حضور پررنگ داشته باشیم.

وی ادامه داد: با وجود این همکاران ما در سازمان تنظیم مقررات، ارتباطات زیرساخت و پست مطرح کردند که ما به جای اینکه تلکام را همچون نمایشگاه الکامپ برای بازدید عموم برگزار کنیم، فضایی برای تبادل نظر و گفت‌وگو برای شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزار، سخت افزار و مصرف‌کننده‌ها که اپراتورها هستند، حاکمیت و دانشگاه‌ها ترتیب دهیم که همچون نمایشگاه‌های ظرفیت با هم گفت‌وگو کنند. با این روش هم مدیریت هزینه‌ها بهتر خواهد بود و هم فیزیک کار به شکل درست پیش می‌رود و نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: پیشنهاد این بود که این نمایشگاه با وقفه ۴۵ روزه برگزار شود و سندیکای مخابرات و انجمن تولیدکنندگان هم این دیدگاه را قبول داشتند و اپراتورها نیز برای پیش رفتن در این چارچوب اعلام آمادگی کردند. بنابراین برگزاری تلکام به شیوه جدید و با حضور وزارت ارتباطات به قوت خود باقی است. البته گلایه دوستان ما در وزارت صمت نیز به‌جاست، زیرا تلکام یک نمایشگاه تقویم‌دار است و آن‌ها در حال برنامه‌ریزی هستند. بنابراین مجموعه سازمان تنظیم مقررات و تصمیم‌گیران باید سریع‌تر عمل می‌کردند، اما اطمینان داشته باشید این نمایشگاه با قدرت و جدیت برگزار می‌شود.

ارتباطات اربعین نسبت به سال گذشته بهبود یافته

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام‌ شده برای اربعین اظهار کرد: بیشترین نقاط ضعف و اشکال در ارتباط‌رسانی به زائران اربعین، مربوط به خاک عراق است و با وجود اینکه اپراتورهای عراقی زحمت زیادی برای تأمین ارتباطات می‌کشند، اما ممکن است به دلیل تعدد جمعیت، با مشکلاتی مواجه باشیم. اتفاقی که در ایام اربعین همه ساله شاهد آن هستیم، این است که به دلیل جمعیت بسیار زیاد، مدت زمان کم و فضای محدود، پوشش ارتباطی این رویداد، سخت بوده و مهندسی خاصی را می‌طلبد.

آذری جهرمی با بیان اینکه همکاران ما هفته گذشته عراق بودند و از وضعیت ارتباطی در این کشور بازدید کردند، گفت: برآورد می‌شود که ظرفیت ارتباطات اپراتورهای عراقی در مسیر راهپیمایی زائران نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته، البته ممکن است امسال با جمعیتی بیشتر از سال گذشته مواجه باشیم و ارتباطات با حالت ایده‌آل فاصله داشته باشد.

وی ادامه داد: در این زمینه مساعدت خود را با اپراتورهای عراقی افزایش می‌دهیم و از تلاش اپراتورهای عراقی برای بهبود ارتباطات قدردانی می‌کنیم. امیدواریم وضعیت ارتباطات نسبت به سال گذشته در مرزهای زمینی خودمان به سمت عراق بیشتر باشد و در تلاش هستیم این ارتباطات را ارتقاء دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در مرزهای منتهی به عراق، سرویس وای‌فای اینترنت فعال بوده و خدمات ارتباطی که لازم است، به شکل کامل فراهم شده و شاهد وضعیت خوبی در مرز کشور هستیم. تمام مسیر راهپیمایی زائران در داخل کشور تا لب مرز به اینترنت نسل سوم و چهارم متصل است و لب مرز نیز ارتباطات وای‌فای برای کاربران فعال شده است. در آن طرف مرز و در مسیر راهپیمایی زائران به دلیل اشباع ظرفیت ممکن است با برخی اختلالات روبرو شویم که تلاش می‌کنیم که آن را با ظرفیت‌سازی رفع کنیم.

آذری جهرمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مسائل مربوط به حواشی مدیرعامل رایتل اشاره کرد و گفت: در رابطه با اظهارنظرها چیزی نشنیده‌ام اما اگر مطلبی درباره این وجود دارد، حتما آن را از دستگاه‌های نظارتی پیگیری کنند.

اگر ایده‌پرداز وس هستم، دوست دارم تعطیلش کنم

آذری جهرمی همچنین در پاسخ به این سوال که عده‌ای می‌گویند شما خودتان ایده "وس" را راه‌اندازی کردید و حالا قصد دارید به آن پایان بدهید، گفت: چیزی که شما می‌گویید مستندی ندارد. اگر سندی وجود دارد که می‌گوید ایده‌پرداز خدمات ارزش افزوده من هستم، ارائه دهید. البته اشکالی ندارد اگر می‌گویند من ایده‌پرداز وس هستم، دوست دارم آن را تعطیل کنم. بگذارید فردا بگویند جهرمی شاخ دارد، جهرمی آدم می‌خورد، با هواپیما رفته است یا جهرمی می‌خواهد رئیس‌جمهوری شود. اما از حق‌الناسی که به گردن من است، کوتاه نمی‌آیم.

وی ادامه داد: فعالان بخش ارزش افزوده برای کارشان از نهادهای مختلف مجوز دریافت کرده‌اند. تمامی فعالیت‌های‌شان نیز غیرقانونی نیست اما نحوه درآمدزایی‌شان غیرقانونی است. اولین چیزی که از سازمان تنظیم مقررات خواستم، این بود که برای پایان دادن به وس شفاف‌سازی کنند و حتما لیست شرکت‌ها و آن بخش از فعالیت‌های‌شان که از راه نادرست دریافت می‌شود را منتشر کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برخی نحوه‌های درآمدزایی نادرست، توضیح داد: خدمات ارزش افزوده در حال حاضر برای اینکه برخی شرکت‌ها پرداخت خدماتی‌شان را از طریق اپراتورها انجام بدهند، مثلا شرکتی اپلیکیشن می‌فروشد، پولش را از طریق اپراتورها جمع‌آوری می‌کند، برای این که در نظام بانکی شیوه راحتی برای جمع‌آوری پول ندارد، برخی‌ این را جزو خدمات ارزش افزوده دسته‌بندی می‌کنند اما برای ما اینطور نیست. این‌ها باید شفاف شوند چرا که در فضای غبارآلود نمی‌توان تصمیم گرفت.

آذری جهرمی ادامه داد: برخی از مراحل قانونی باید برای تعطیل کردن این‌ها طی شود، ما الان در حال ارزیابی هستیم و هر قدر در این ارزیابی پیش می‌رویم، بیشتر مصمم می‌شویم که این خدمات را تعطیل کنیم. ستاره ۸۰۰ مربع یکی از راه‌هایی است که می‌توان از این روش‌های نادرست جلوگیری کرد اما هنوز هم به صورت کامل تعطیل نشده‌اند.

وی با ذکر یک مثال از خدمات ارزش افزوده اظهار کرد: اپراتور اول کشور ما سه سال قبل حامی استقلال و پرسپولیس بوده است. سه سال است که فعالیت اسپانسری به اتمام رسیده اما هنوز نزدیک ماهی ۲ میلیارد تومان از اپراتور به حساب باشگاه‌های فوتبال می‌آید، در حالیکه سرشماره ۳۰۹۰ تمام شده است. من نمی‌توانم فردای قیامت در یک وجب گوری بخوابم که حقوق مردم گردنم باشد. حالا هر روز شروع کنند به فحش دادن به من.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-06 16:10

افزودن دیدگاه جدید