کد مطلب: 

234609

باستانی: حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، از تنگناهای موجود در کشور فرصت می‌‌سازد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ضمن تقدیر از تلاش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و بهم‌رسانی آنها به صنایع و شرکت‌های بزرگ گفت: چنین حمایت‌هایی، از تنگناهای موجود در کشور فرصت می‌سازد.
باستانی: حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، از تنگناهای موجود در کشور فرصت می‌‌سازد

به گزارش سیتنا، سعید باستانی در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های صنعت فولاد عنوان کرد: از رئیس صندوق نوآوری برای برگزاری چنین رویدادهایی تشکر می‌کنم و امیدوارم این رویدادها و نشست‌ها مفید واقع شود. اینکه از توان داخلی در قالب رویدادها استفاده می‌شود، جای تقدیر دارد و نشان می‌دهد مدیران صندوق نوآوری شرایط موجود در کشور را درک کرده‌اند، چرا که چنین حمایت‌هایی از تنگناهای موجود در کشور فرصت می‌سازد.

وی یادآور شد: برای گسترش صنعت معدن باید به معادن توجه ویژه‌ای داشت، لذا گره‌های قانونی در قانون معادن باید باز شده و پروانه معادن باید دارای ارزش و وثیقه شود. علاوه بر این باید از ظرفیت‌هایی که در قانون معادن به کار گرفته نشده است، برای توسعه صنعت معدن استفاده کرد.

باستانی گفت: در حوزه صنعت معدن ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و این حوزه یکی از مصداق‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، در همین راستا تدوین نقشه راه معدن از اقدامات مهم کشور در این حوزه است. این حوزه بسیار مهم است تا جایی که رهبر معظم انقلاب گفته‌اند اگر معدن و صنایع معدنی رشد کند، از نفت بی‌نیاز خواهیم شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: یکی از مشکلات کشور در حوزه ساختاری، جداسازی علم و فناوری از عرصه تصمیم‌گیری صنعت کشور است که باعث می‌شود نتوانیم از توان کشور در جهت توسعه استفاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت علمی ‌کشور و دانشگاه در حوزه صنعت و معدن استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: از همین رو دولت باید تشکل‌ها را به بازی گرفته و نباید بدون نظر تشکل‌های مهم در حوزه‌های مختلف کشور، تصمیم‌گیری‌ کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-29 14:07

افزودن دیدگاه جدید