کد مطلب: 

234525

یکی از بنیان گذاران فیس بوک، سومین فرد ثروتمند در سنگاپور

ادواردو ساورین که سومین فرد حاضر در فهرست ثروتمندان سنگاپور است، یکی از بنیان گذاران فیس بوک به همراه مارک زاکربرگ در سال ۲۰۰۴ بود. این فرد اصالتا برزیلی است اما تابعیت آمریکایی و سنگاپوری دارد. ثروت این فرد ۱۰.۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود. او مالک دو درصد کل سهام فیس بوک است.
یکی از بنیان گذاران فیس بوک، سومین فرد ثروتمند در سنگاپور

به گزارش سیتنا، با افزایش تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا و کاهش تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای فعالیت‌های جدید، رشد اقتصادی کشور ثروتمند سنگاپور به یکی از پایین ترین سطوح خود در طول ۱۰ سال اخیر رسیده است. ناآرامی ها در هنگ کنگ و مساله چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز دیگر عواملی هستند که خبر خوبی برای اقتصاد سنگاپور محسوب نمی شوند.

با این حال طبق برآورد مجله فوربس، ثروت ۵۰ فرد ثروتمند سنگاپوری به نسبت سال قبل ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده و به ۱۳۰ میلیارد دلار رسیده است.

در ادامه با ۱۰ ثروتمند برتر این کشور اشنا می‌شوید:

۱-ژانگ یونگ

این فرد دارای بزرگ ترین رستوران های زنجیره ای چین به نام " های دیلائو" است که ۴۶۶ شعبه در چین، ژاپن، آمریکا، کره جنوبی و سنگاپور دارد. ثروت این فرد ۱۳.۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۲- برادران نگ

رابرت و فیلیپ نگ مالک بزرگ ترین شرکت ساختمانی سنگاپور هستند و اصالتی چینی دارند. ثروت این دو برادر ۱۲.۱ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۳- ادواردو ساورین

شاید مشهورترین فرد حاضر در این فهرست باشد که یکی از بنیان گذاران فیس بوک به همراه مارک زاکربرگ در سال ۲۰۰۴ بود. این فرد اصالتا برزیلی است اما تابعیت آمریکایی و سنگاپوری دارد. ثروت این فرد ۱۰.۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود. او مالک دو درصد کل سهام فیس بوک است.

۴- چنگ لیانگ

او مالک چهارمین کارخانه بزرگ تولید رنگ در جهان است و سال ۱۹۶۲ از ژاپن به سنگاپور مهاجرت کرد. ثروت این فرد ۹.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۵- خانواده لنگ بنگ

این خانواده مالک دومین گروه بزرگ عمرانی سنگاپور هستند و در انگلیس، چین و هنگ کنگ نیز فعالیت دارند. ثروت این خانواده ۸.۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۶- وی چو یاو

وی مالک سومین بانک بزرگ سنگاپور است و ۶.۶ میلیارد دلار ثروت دارد.

۷- ماوی خو

ثروتمندترین زن سنگاپور که یکی از سهامداران اصلی بانک انگلیسی ” استاندارد چارترد " است. ثروت این فرد ۶.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۸- برادران کوی

چهار برادر فعال در حوزه هتلداری که دارای اصالت اندونزیایی هستند. ثروت این خانواده ۵.۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

۹- کوک خوان

مالک یکی از بزرگ‌ترین کارخانه های تولید روغن پالم در جهان که ۳ میلیارد دلار ثروت دارد.

۱۰- چو چونگ

یکی از دیگر فعالان بزرگ هتلداری سنگاپور که ۲.۹ میلیارد دلار ثروت دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-28 09:50

افزودن دیدگاه جدید