کد مطلب: 

234402

ارائه‌ی دستاوردهای پژوهشی گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشگاه ICT

رویداد «ماهواره مخابراتی؛ نقش توسعه‌ای و اقتصادی آن» با هدف بررسی بازار رو به رشد صنعت فضایی و فرصت‌های پیش رو برای کسب ‌وکارهای جدید در این حوزه و با همکاری گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشگاه ICT برگزار شد.
ارائه‌ی دستاوردهای پژوهشی گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشگاه ICT

به گزارش سیتنا، رویداد «ماهواره مخابراتی؛ نقش توسعه‌ای و اقتصادی آن» با هدف بررسی بازار رو به رشد صنعت فضایی و فرصت‌های پیش رو برای کسب ‌وکارهای جدید در این حوزه، در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

سازمان فضایی ایران و با همکاری گروه ارتباطات ماهواره‌ای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، متولی برگزاری این رویداد بودند و در آن جمعی از سازمان های دولتی و شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده خدمات ماهواره‌ای، در محورهایی مانند بازار، اثرات توسعه‌ای، ۵G و اینترنت اشیا حضور داشتند.

دکتر براری رئیس سازمان فضایی ایران در این رویداد، ضمن اشاره به توسعه بازار خدمات ارتباطات ماهواره‌ای، از قرارگیری آن در دستور کار سازمان فضایی خبر داد.

همچنین دکتر عباسی شاهکوه رئیس دانشکده پست و مخابرات در ادامه این رویداد، در خصوص آمادگی این دانشکده برای کمک به حوزه فضا اظهاراتی بیان کرد.

موضوع تخصصی بررسی ابعاد مختلف بهره‌برداری از ماهواره‌های مخابراتی، یکی دیگر از عناوین مطرح شده در این رویداد بود که پیرو آن، می­ توان به ارائه «بررسی بازار مخابرات ماهواره‌ای» اشاره کرد که در این ارائه، با توجه به ویژگی های ماهواره­ های HTS، بازار بالقوه در بخش ­های خانگی، نظامی، دولتی و سازمانی و متحرک شرح داده شد و پیش­ بینی از وضعیت بازار تا سال ۲۰۴۰ آورده شد.

همچنین در بخش دیگری از این رویداد، در موضوع «اثرات کلان توسعه فناوری ماهواره در اقتصاد کشور» ابعاد مختلف اثرات این فناوری از بعد کیفی و کمی از جمله درآمد ناخالص ملی، بهره وری و اشتغال بیان شد. در ارائه «نقش ماهواره‌های مخابراتی در گسترش استفاده از ۵G و اینترنت اشیا» نیز ترکیب شبکه های ماهواره با شبکه ۵G به عنوان نسل آتی شبکه ­ای در ارائه سرویس ­های اینترنت اشیا مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-25 14:49

افزودن دیدگاه جدید