کد مطلب: 

234394
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی:

تا ۱۰ سال آینده حوزه‌های دیجیتال جزو آموزش‌های پایه در دنیا قرار خواهند گرفت/ برای ورود به حوزه‌های دیجیتال باید آموزش‌ها را از دانش‌آموزان آغاز کنیم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی از آمادگی این ستاد برای حمایت از دستاوردهای حوزه‌های اقتصاد دیجیتالی خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های اصلی ما نبود ایده‌های خلاقانه در این زمینه است که ما تلاش داریم با برگزاری دوره‌های آموزشی این خلا را جبران کنیم.
تا ۱۰ سال آینده حوزه‌های دیجیتال جزو آموزش‌های پایه در دنیا قرار خواهند گرفت/ برای ورود به حوزه‌های دیجیتال باید آموزش‌ها را از دانش‌آموزان آغاز کنیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر مهدی محمدی در مراسم رونمایی از "اکوسیستم کارآفرینی اقتصاد دیجیتال" با اشاره به برنامه‌های حمایتی این ستاد از فعالیت‌های توانمندسازی کارآفرینی در حوزه‌های اقتصاد دیجیتال خبر داد و افزود: یک اکوسیستم برای آن‌که بتواند رفتارهای ساختارمند در آن ایجاد شود، نیاز به قوانین و مقررات مناسب، زیرساخت‌ها، نهادهای تسهیل‌گر و بازیگران توانمند دارد.

وی یکی از چالش‌های اصلی موجود در شتاب‌دهنده‌ها را نبود افراد با ایده‌های نوین و پیشرفته دانست و اظهار کرد: این چالش را حتی در مورد صندوق‌های خطرپذیر شاهد هستیم؛ به گونه‌ای که در یکی از این صندوق‌ها از میان ۳۰ طرح ارسال شده، ایده‌ای برای سرمایه گذاری پیدا نشد؛ چرا که اکثر ایده‌های فناورانه عرضه شده ضعیف بوده‌اند.

محمدی، صاحبان ایده را آخرین حلقه زنجیره کارآفرینی دانست و ادامه داد: زمانی که کارآفرینان با ایده‌های خلاقانه وجود نداشته باشند، اکوسیستم کارآفرینی شکل نخواهد گرفت؛ از این رو ما به منظور مهارت‌افزایی افراد اقدام به ارائه آموزش‌های لازم به کارآفرینان کرده‌ایم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی با اشاره به وجود چهار میلیون دانشجو در کشور با تاکید بر این‌که نباید گول این آمارها را خورد، خاطر نشان کرد: این افراد برای آن‌که بتوانند وارد جریان اشتغال شوند، باید توانمند شوند؛ از این رو ما برنامه‌هایی را برای مهارت‌افزایی از دوره آموزش پیش از دانشگاه آغاز کرده‌ایم. چرا که بر اساس آمارهای موجود تا ۱۰ سال آینده حوزه‌های دیجیتال جزو آموزش‌های پایه در دنیا قرار خواهند گرفت.

وی با بیان این که برنامه‌نویسی از دیگر آموزش‌های پایه در آینده خواهد بود، اظهار کرد: ما برای ورود به حوزه‌های دیجیتال باید آموزش‌های خود را از لایه دانش‌آموزان آغاز کنیم. لایه دوم این آموزش‌ها برگزاری دوره‌های مهارت محور تخصصی کوتاه مدت است که افراد دارای مهارت‌ در این دوره‌ها شرکت و مهارت‌های تخصصی را کسب خواهند کرد.

محمدی، مخاطبان این دوره‌های تخصصی را فارغ التحصیلان دانشگاهی ذکر و تصریح کرد: این افراد با آموزش‌هایی که در طول دوره آموزشی می‌بینند، قادر هستند ایده‌های اصلی کارآفرینی پیشرفته را کسب کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه اینترنت اشیا، گفت: با برگزاری این دوره که شرکت‌کنندگان از همه استان‌های کشور بودند، شاهد بودیم که از ۱۰ تیم تشکیل شده در این دوره، ۶ تیم مورد پذیرش شتاب دهنده‌ها قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به همکاری این ستاد برای بازاریابی نرم‌افزارهای تولید شده در این حوزه، اظهار کرد: برای این بخش پلت فورمی با عنوان بازارگاه راه‌اندازی کردیم تا بتوانیم بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی و کسب ایده‌های برتر، دستاوردهای صاحبان ایده را به بازار متصل کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-25 13:21

افزودن دیدگاه جدید