کد مطلب: 

234343

وحدت: صف درخواست خدمات در صندوق نوآوری و شکوفایی با کمک صندوق‌های پژوهش و فناوری کاهش یافته است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: یکی از اهداف صندوق نوآوری این بود که صف‌های درخواست خدمات در این صندوق را کاهش دهد که با کمک صندوق‌های پژوهش و فناوری این مسئله محقق شده است.
وحدت: صف درخواست خدمات در صندوق نوآوری و شکوفایی با کمک صندوق‌های پژوهش و فناوری کاهش یافته است

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت در مراسم افتتاح ۱۳ دفتر صندوق پژوهش و فناوری در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد: کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری برای نظارت بر عملکرد کل صندوق‌ها تشکیل شده و در این مدت این کارگروه عملکرد بسیار خوبی داشته که بحث اصلاح اساسنامه و دستوالعمل‌های کارگروه با نیت ارتقای جایگاه صندوق‌های پژوهش و فناوری صورت گرفته است.

وی افزود: به عنوان مثال در خصوص عدم استقبال بخش خصوصی در این کارگروه اقداماتی انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم که این مشکل مرتفع شود. بخش نظارت و ارزیابی و اعتبارسنجی و لغو مجور فعالیت و توبیخ برخی صندوق‌ها به دلیل فعالیت اشتباهاتشان نیز در راستای تقویت عملکرد صندوق‌های پژوهش و فناوری است که خوب عمل می‌کنند. با اصلاحات صورت گرفته در این کارگروه پایش خوبی در زمینه صندوق‌های پژوهش و فناوری صورت گرفته که جا دارد از وزیر علوم و سایر اعضای کارگروه تشکر ‌کنم.

وحدت خاطرنشان کرد: از روز اول بر تفکیک جایگاه دبیرخانه از صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید داشته‌ام، در این خصوص تلاش کرده‌ایم با دو شخصیت حقوقی با صندوق‌های پژوهش و فناوری تعامل داشته باشیم. در هیات عامل سوم صندوق نوآوری تلاش شده با تفکیک این موضوع اعتماد صندوق‌های پژوهش و فناوری جلب شود، چرا که نگاه صندوق نوآوری به صندوق‌های پژوهش و فناوری، به عنوان شرکای استراتژیک است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: ما صندوق‌های پژوهش و فناوری را از خودمان می‌دانیم و معتقدیم صندوق نوآوری به تنهایی نمی‌تواند بار تامین مالی حوزه فناوری کشور را به دوش بکشد، چرا که یک نهاد دولتی و شبه‌دولتی نمی‌تواند این وظیفه را عهده‌دار شود، لذا بر این عقیده هستیم که صندوق‌های پژوهش و فناوری بخش غیردولتی، به صورت چابک‌تر و فعال‌تر می‌توانند به این مقوله ورود کنند.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری به دنبال جلب اعتماد صندوق‌های پژوهش و فناوری است، تصریح کرد: از این صندوق‌ها می‌خواهیم به صندوق نوآوری اعتماد کرده و کمک کنند که این راه را با هم طی کنیم. به عنوان نمونه یکی از اهداف صندوق نوآوری این بود که صف‌های درخواست خدمات در این صندوق را کاهش دهد که امروز این مسئله با همکاری صندوق‌های پژوهش و فناوری محقق شده است.

وحدت ادامه داد: تسهیلات، خط اعتباری و هم‌سرمایه‌گذاری، سرویس‌هایی هستند که صندوق نوآوری با هدف تقویت و توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری به آنها ارایه می‌دهد؛ علاوه بر این برخی سرویس‌ها مانند توانمندسازی نیز وجود دارد که کارگروه به آنها ارایه خواهد داد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری به صندوق‌های پژوهش و فناوری اعتماد کرده و چند برابر سرمایه آنها را در اختیار این صندوق‌ها قرار داده و از آنها حمایت می‌کند، اظهار کرد: دبیرخانه نیز چند اقدام را در دستور کار خود قرار داده و از همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری استقبال می‌کند، چرا که کارگروهی که تشکیل شده به عنوان متولی بحث فناوری در کشور به دنبال این است که نهادهای مالی غیردولتی در این اکوسیستم را توسعه دهد؛ از همین‌رو برای تحقق این امر حداکثر تلاش خود را خواهد کرد.

وی تصریح کرد: یک طبقه از مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان را در اختیار صندوق‌های پژوهش و فناوری قرار داده‌ایم که این امر می‌تواند به مکانی برای شبکه‌سازی فعالیت این صندوق‌ها تبدیل شود. در صندوق نوآوری رویدادهای تخصصی بسیاری برگزار خواهد شد که حضور فعالانه صندوق‌های پژوهش و فناوری در این رویدادها می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند با یکدیگر و با بانک‌های حاضر در صندوق نوآوری تعامل موثری برقرار کنند.

وحدت ادامه داد: در مدت فعالیت هیات عامل سوم در صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق‌های پژوهش و فناوری باید خودشان را به این شبکه تامین تحمیل کنند و بخشی از آن شوند؛ در این راستا باید در بحث نرم‌افزارهای مالی، تفکیک میان صندوق نوآوری و دبیرخانه و… ورود پیدا کنند. علاوه بر این بانک اطلاعاتی صندوق‌های پژوهش و فناوری باید کامل باشد تا صندوق نوآوری بتواند با آنها تعامل درستی داشته باشد. امیدوارم این شبکه‌سازی بتواند باعث سربلندی ما در آینده باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان بیان کرد: در ۶ ماه اخیر عملکرد صندوق‌های پژوهش و فناوری با گذشته قابل مقایسه نیست و در این بخش صندوق نوآوری تنها به این صندوق‌ها اعتماد کرده و امیدوارم در پایان این دوره شاهد سطح ارتقای خوبی در عملکرد صندوق‌های پژوهش کشور باشیم تا این امر باعث افتخار این دولت باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-24 15:02

افزودن دیدگاه جدید