کد مطلب: 

234285

مدیرعامل شرکت توانیر: 35 میلیون مشترک در طرح حذف قبوض کاغذی برق مشارکت کرده‌اند

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه تاکنون 96 درصد مشترکان برق اطلاعات خود را به منظور حذف قبوض کاغذی برق ثبت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر از میان 36 میلیون مشترک برق کشور بیش از 35 میلیون مشترک در طرح حذف قبوض کاغذی برق مشارکت کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت توانیر: 35 میلیون مشترک در طرح حذف قبوض کاغذی برق مشارکت کرده‌اند

به گزارش سیتنا، محمدحسن متولی‌زاده با اشاره به اینکه از امروز صدور قبوض کاغذی برق در کشور متوقف شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از این اطلاعات صورتحساب مشترکان به صورت الکترونیک و پیامکی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه حذف قبوض کاغذی برق مانع از قطع 12 هزار درخت در سال می‌شود، ادامه داد: با اجرای این طرح و حذف فرایند توزیع قبوض در سراسر کشور صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف سوخت صورت خواهد گرفت.

متولی‌زاده با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از کاغذ قبوض برق وارداتی است، اضافه کرد: در شرایطی که کشور دچار تحریم‌های متعددی است مبلغ قابل توجهی از منابع ارزی صرف واردات کاغذ قبوض برق می‌شود که با اجرای این طرح و حذف واردات این اقلام صرفه‌جویی ارزی قابل ملاحظه‌ای در این بخش صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته اجرای این طرح موجب صرفه‌جویی 300 میلیارد تومانی در منابع صنعت برق خواهد شد که بخش عمده‌ای از این رقم مربوط به منابع ارزی برای واردات کاغذ قبوض برق بوده است.

وی با تاکید بر اینکه فرایند ثبت اطلاعات مشترکان به منظور حذف قبوض کاغذی برق همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: مشترکان باقی‌مانده می‌توانند با ارسال شناسه قبض خود به سرشماره 20001521 اطلاعات خود را در سامانه طرح ملی قبض سبز ثبت کرده تا پس از این قبوض خود را به صورت پیامکی و الکترونیکی دریافت کنند.

روش‌های پرداخت قبوض جدید برق

متولی‌زاده با اشاره به اینکه فرایند پرداخت قبوض پیامکی کاملا ساده سازی شده است، گفت: مشترکان برای پرداخت قبض‌های جدید می‌توانند از طریق شرکت‌های خدمات پرداخت الکترونیک و یا با استفاده از اپلیکیشین "خدمات غیرحضوری برق ایران" ضمن دریافت اصل قبض خود، صورتحساب خود را نیز پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: همچنین در سایت‌‌ شرکت‌‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور نیز امکان پرداخت غیر حضوری قبوض پیش‌بینی شده است. از طرفی مشترکانی که دسترسی به تلفن همراه هوشمند ندارند می‌توانند ضمن تماس با شماره 1521 و یا از طریق تلفن بانک‌ها قبوض خود را پرداخت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مشترکانی که دسترسی به هیچگونه تلفنی ندارند می‌توانند صرفا با داشتن کارت اعتباری بانکی و مراجعه به دستگاه‌های عابر بانک قبوض خود را پرداخت کنند. گزینه پرداخت قبوض از طریق شناسه قبض برق در اغلب عابر بانک‌های کشور پیش‌بینی شده است و  ظرف چند روز آینده در تمامی عابر بانک‌های کشور عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-23 13:13

افزودن دیدگاه جدید