کد مطلب: 

234265

دردسر مزاحم اینترنتی برای تازه عروس

متهمی که از سر کنجکاوی زندگی زنی جوان را به مرز طلاق کشیده بود،در مشهد دستگیر شد.
دردسر مزاحم اینترنتی برای تازه عروس

به گزارش سیتنا، پیام های اولیه که رسید چندان تحویلشان نگرفت. با خود می گفت هر که هست می خواهد مزاحم بشود و اگر جوابش را ندهم خودش بی خیال می شود. اما این پیامک های عاشقانه در فضای مجازی نه تنها تمامی نداشت. بلکه هر روز تکرار می شد. محتوای تمام پیام ها یک چیز بود که با یکدیگر دوست بشوند و به او اظهار علاقه می کرد.

نوعروس جوان باز هم تحویل نگرفت اما کم کم فرد مزاحم نشان داد نه تنها او را می شناسد که مختصات دقیقی از زندگی او دارد، شامل اینکه چه می پوشد، کجا می رود و...؛ این مزاحم آنلاین کار را به آنجا رساند که تمام رفت و آمدهای او را زیر نظر گرفته بود و تمام جزئیات آن را موبه مو هر شب اعلام می کرد. کم کم این خواسته های عاشقانه رنگ و بوی تهدید به خود گرفت و موجب وحشت عروس جوان شد.

اما او شرم داشت موضوع را به همسرش بگوید و با توجه به اینکه در دوران عقد بودند، می ترسید همسرش به او بدبین شود، ازاین رو همه چیز را درون خودش می ریخت و چیزی به دیگران نمی گفت.

رفتار مشکوک عروس جوان صدای همه را درآورده بود، او دیگر مثل گذشته شاداب و سرحال نبود و غمی در گوشه چشمانش لانه کرده بود. این موضوعی نبود که از چشم همسرش دور بماند و هر دفعه که برای حل مشکل پا پیش می گذاشت با موضع گیری های عروس جوان به عقب رانده می شد. این ها همه روی هم جمع شد تا زمانی که گوشی تلفن عروس جوان خراب شد و همسرش آن را به تعمیرگاه برد.

تعمیرکار اعلام کرد که باید گوشی بازیابی شود و ممکن است که اطلاعات روی آن پاک شود. مرد جوان گوشی را به دست گرفت تا اطلاعات آن را چک کند که با انبوهی از پیام های عاشقانه رو به رو شد که از سوی یک غریبه برای همسرش ارسال شده بود.

زن جوان هر چه می گفت که نمی داند این مزاحم کیست و حتی یک بار هم به پیام های او جواب نداده، شوهرش آن را قبول نمی کرد. علت آن هم ماه ها مخفی کاری همسرش بود و با این استدلال که اگر ریگی به کفش نداشته چطور زودتر چیزی نگفته است، زندگی شان را به لبه پرتگاهی کشاندند که بازگشت از آن بسیار سخت بود.

دعواهای کشدار این زوج جوان پای خانواده ها را هم به میان کشید و هر طرف سنگ خودش را به سینه می زد تا اینکه یکی از آشنایان که متوجه ریشه این اختلافات شده بود، اعلام کرد به جای این همه دعوا و مرافعه بهتر است از این فرد شکایت کنید تا پلیس موضوع را پیگیری و عامل این مزاحمت را پیدا کند.

با شکایت مرد جوان از عامل مزاحمت های سریالی برای همسر جوانش به دادسرای رسیدگی به جرائم رایانه ای، پرونده ای در این باره تشکیل شد. با توجه به اینکه محل سکونت شاکی در شهرستان بجستان بود، این زوج جوان به همراه مرجوعه قضایی به پلیس فتای شهرستان بجستان معرفی شدند.با گشوده شدن این پرونده تخصصی در پلیس فتا، سرهنگ حسن آزادى خواه، فرمانده انتظامى شهرستان بجستان با توجه به احتمال از هم پاشیده شدن یک زندگی و مشکلات پیش آمده، دستور رسیدگی سریع و قاطع به این پرونده را صادر کرد.کارشناسان پلیس فتا با اطلاعات و سرنخ های به جا مانده در فضای مجازی، اقدامات خود را آغاز کردند و ظرف مدت کوتاهى با به دست آوردن سرنخ هایى از متهم ، با هماهنگى قضایى او را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند .

همسایه مزاحم در محکمه

متهم پسری نوزده ساله بود. او مدعی شد که کاری نکرده است اما وقتی شناسه تخصصی اش در تلگرام که با آن بارها و بارها برای عروس جوان مزاحمت ایجاد کرده بود را به همراه پیام های شرم آورش چاپ شده روی برگه ای دید، خجل و پشیمان سرش را پایین انداخت و راه دیگری به جز اعتراف برایش نمانده بود.

متهم در اعترافاتش اعلام کرد که ساکن یکى از روستاهاى شهرستان بجستان است. چندی پیش خاله اش براى بروزرسانى و عملکرد بهتر، گوشى تلفن همراهش را به او می سپارد. سهل انگاری خاله متهم در مراقبت نکردن از اطلاعات و شماره تماس هایش باعث می شود تا پسر جوان از روی کنجکاوی شماره یکی از دخترهای همسایه خاله اش را بردارد و این مزاحمت ها را انجام دهد.البته متهم اعلام کرد که نمی دانسته شاکی ازدواج کرده و با این تصور که او مجرد است، این اقدامات را انجام داده است.

حبس و جریمه نقدی در انتظار مزاحمان

فرمانده انتظامى شهرستان بجستان با بیان اینکه متهم به همراه پرونده اش به مقام قضایی معرفی شده است، اعلام کرد: هرگونه مزاحمت و نقض حریم خصوصى در فضاى مجازى پیگرد قانونى دارد و قانونگذار مجازات حبس و جریمه نقدى را براى مجرم در نظر گرفته است، از این رو به شهروندان توصیه مى کنیم قبل از ارسال هرگونه مطلب و یا تصاویرى در شبکه هاى اجتماعى به تبعات قانونى و حقوقى آن توجه کنند تا با مشکلاتی از این دست رو به رو نشوند.

سرهنگ حسن آزادى خواه ادامه داد: البته اگر عروس جوان زودتر موضوع را به همسرش اطلاع می داد و شکایت می کرد، شاهد مشکلات حاشیه ای رخ داده در این پرونده نبودیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-09-23 06:24

افزودن دیدگاه جدید