کد مطلب: 

234257

گزارش رگولاتوری: نیمی از سیم‌کارت‌های رایتل غیرفعال است

سازمان تنظیم مقررات در تازه‌ترین گزارش خود، تعداد خطوط دائمی و اعتباری اپراتورها و میزان سیم‌کارت‌های فعال را اعلام کرده است.
گزارش رگولاتوری: نیمی از سیم‌کارت‌های رایتل غیرفعال است

به گزارش سیتنا و به استناد جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتور همراه اول تاکنون نزدیک به ۸۵ میلیون خط دائمی و اعتباری واگذار کرده که بیش از ۶۰ میلیون از این خط‌ها هم اکنون فعال هستند.

جمع خطوط واگذار شده از سوی اپراتور ایرانسل نیز بیش از ۸۱ میلیون سیم‌کارت است که از این میزان هم اکنون نزدیک به ۵۰ میلیون خط فعال هستند.

اپراتور بعدی رایتل است که با واگذاری بیش از ۹ میلیون و پانصد خط، بیش از ۵ میلیون کاربر فعال دارد، یعنی چیزی حدود نیمی از سیم‌کارت‌هایی که توسط رایتل به فروش رسیده، غیرفعال هستند.

مجموع خطوط دائمی و اعتباری واگذار شده در شبکه تلفن همراه عددی نزدیک به ۱۷۶ میلیون خط با بیش از ۱۱۵ میلیون کاربر فعال است که حکایت از ضریب نفوذ ۱۳۹.۵۵ تلفن همراه دارد.

در این گزارش ضریب نفوذ همراه اول با ۷۳.۱۷ در رتبه اول، ایرانسل با ۶۰ درصد در رتبه دوم و رایتل با ۶ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

سهم بازار نیز به تناسب همین ضریب نفوذ بین اپراتورها متفاوت است. همراه اول با ۵۲ درصد، ایرانسل با ۴۳ درصد و رایتل با ۵ درصد از بازار اپراتورهای تلفن همراه سهم دارند.

همراه اول تا رسیدن به ۲۰ میلیون کاربر سیم‌کارت دائمی تنها ۴۴ هزار کاربر فاصله دارد، در حالی که تعداد کاربران ایرانسل، کمی بیشتر از سه میلیون نفر است و این عدد در رایتل نزدیک به ۱۴۰ هزار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-23 00:28

افزودن دیدگاه جدید