کد مطلب: 

234138

مدیرعامل دیزنی: اگر استیو جابز زنده بود شاید با اپل ادغام می‌شدیم

"باب ایگر" مدیرعامل شرکت "والت دیزنی" و عضو مستعفی هیات مدیره اپل که به تازگی استعفای خود را به دلیل هم‌پوشانی برنامه‌های اپل با دیزنی تقدیم هیات مدیره اپل کرد و از این هیات جدا شد، در تازه‌ترین اظهار نظر خود ادعا کرده است که اگر استیو جابز زنده بود، شاید اپل و دیزنی با هم ترکیب می‌شدند.
مدیرعامل دیزنی: اگر استیو جابز زنده بود شاید با اپل ادغام می‌شدیم

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، چند روز پیش بود که "باب ایگر" رئیس دیزنی پیش از راه افتادن سرویس پخش آنلاین شرکت اپل موسوم به تی‌وی پلاس در ماه نوامبر، از هیات مدیره اپل استعفا داد، چرا که شرکت دیزنی در همین ماه سرویس پخش آنلاین مخصوص خود را راه‌اندازی می‌کند و کار دو شرکت باهم تداخل پیدا می‌کرد.

اما اگر استیو جابز هنوز زنده بود، ممکن بود جریانات بسیار متفاوت باشد، زیرا ایگر معتقد است ادغام دیزنی و اپل تحت رهبری جابز و او اتفاق می‌افتاد یا حداقل مورد توجه جدی قرار می‌گرفت.

باب ایگر در پی انتشار زندگی‌نامه خود است و بخشی از آن را به تازگی منتشر کرده است که این اظهارات در آن آمده است.

ایگر در مورد دوستی خود با جابز در این بخش صحبت کرده و داستان اینکه چگونه دیزنی موفق شد با وجود خصومت جابز با دیزنی، "پیکسار"، شرکتی که جابز آن را پس از ترک اپل تاسیس کرد و در انیمیشن‌سازی موفق عمل  کرد را به دست آورد، تعریف کرده است.

وی همچنین در مورد صحبت درباره آینده تلویزیون با استیو جابز قبل از انتشار آیفون و اینکه به جابز در مورد یک پلت فرم مشابه iTunes برای تلویزیون صحبت کرده است، نوشته است.

ایگر می‌گوید: با هر موفقیتی که شرکت اپل از زمان مرگ استیو داشته است، همیشه یک لحظه در میان لحظات هیجان من وجود دارد که فکر و آرزو می‌کنم کاش استیو اینجا بود. من معتقدم که اگر استیو هنوز زنده بود، ما می‌توانستیم شرکت‌هایمان را ادغام کنیم یا حداقل بسیار جدی در مورد آن صحبت می‌کردیم.

ایگر مقصود خود از صحبت درباره رابطه خود با جابز و به میان آوردن این حرف‌ها را نگفته است، اما این بخش ممکن است یکی از مؤثرترین بخش‌های کتاب زندگی‌نامه وی باشد.

برخی معتقدند این صحبت‌ها نشان از تمایل ایگر برای ادغام شدن با اپل دارد.

پایگاه CNBC خاطرنشان کرد: احتمالاً این ادغام حداقل در حال حاضر اتفاق نمی‌افتد، چرا که ادغام شرکت‌های فناوری بزرگ ممکن است یک کار ضد رقابتی باشد. این دو شرکت در حال حاضر بسیار بزرگ هستند و اپل یک تریلیون دلار و دیزنی 300 میلیارد دلار ارزش دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-20 23:40

افزودن دیدگاه جدید