کد مطلب: 

234113

«آمازون پی‌کد»؛ نوآوری آمازون برای پرداخت نقدی!

پول نقد جدیدترین نوآوری شرکت آمازون در عرصه‌ی پرداخت خریدهای اینترنتی است.
«آمازون پی‌کد»؛ نوآوری آمازون برای پرداخت نقدی!

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت آمازون اعلام کرد که گزینه پرداخت با پول نقد را که در ۱۹ کشور دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای مشتریان آمریکایی راه‌اندازی خواهد کرد.

این گزینه که «آمازون پی‌کد» نام دارد، با همکاری یک شرکت نقل و انتقال ارز، موسوم «وسترن یونیون»، اجرا می‌شود.

شرکت آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد در این روش جدید مشتریان می‌توانند در ۱۵ هزار شعبه شرکت وسترن یونیون قیمت کالای خریداری شده را بدون هیچ حق‌الزحمه اضافی با پول نقد پرداخت کنند.

بن ولک، مسئول بخش پرداخت‌های شرکت آمازون گفت: «ما همواره در حال نوآوری برای تسهیل خرید از سوی مشتریان هستیم و اکنون روش «آمازون پی‌کد» را در آمریکا نیز اجرا می‌کنیم».

او افزود: «مشتریان به ما گفته‌اند که به سهولت پرداخت با پول نقد بسیار علاقه‌مند هستند. ما در همکاری با شرکت وسترن یونیون می‌توانیم به مشتریان در زمینه خرید و پرداخت گزینه‌های بیشتری ارائه دهیم و آنها خواهند توانست قیمت کالای خریداری شده را به هر شکلی که ترجیح می‌دهند، پرداخت کنند».

این روش یک گزینه دیگر برای خرید خدمات و کالاهای آمازون با پول نقد است. قبل از این نیز مشتریان با مراجعه به شعبات یک داروخانه و یک خواروبار فروشی زنجیره‌ای می‌توانستند مبلغ کارت خرید و کارت هدیه را بپردازند.

این تصمیم جدید شرکت آمازون واکنشی به نگرانی‌های جهانی در مورد احتمال حذف پرداخت با پول نقد تحت تأثیر گسترش شیوه‌های پرداخت دیجیتال از جمله فناوری تشخیص چهره است.

فعالان مدنی می‌گویند روند رو به گسترش پرداخت دیجیتال روی آن گروه از مردم که به شبکه بانکی و اینترنتی دسترسی ندارند، تأثیر منفی خواهد گذاشت و در عین حال می‌تواند اطلاعات و حریم خصوصی افراد را به خطر بیاندازد.

شرکت آمازون گفته است اطلاعات جمع‌آوری شده توسط بانک مرکزی سانفرانسیسکو نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۸ در آمریکا ۷۷ درصد از پرداخت خریدها با مراجعه خود فرد صورت گرفته و ۳۹ درصد از کل این مبالغ به صورت پول نقد پرداخت شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-20 12:30

افزودن دیدگاه جدید