کد مطلب: 

234022

تاکید مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی بر حضور موثر شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه تلکام بوداپست

در مراسم پایانی نمایشگاه تلکام بوداپست از برگزیدگان نمایشگاه در بخش‌‌های مختلف تقدیر شد که برای اولین بار در تاریخ حضور پاویون ایران در نمایشگاه‌‌های ITU ، سه جایزه در بخش‌‌های مختلف به پاویون ایران تعلق گرفت.
تاکید مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی بر حضور موثر شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه تلکام بوداپست

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در رابطه با نمایشگاه ITU Telecom World 2019 که به عنوان معتبرترین و مهم‌ترین رخداد نمایشگاهی سالیانه اتحادیه بین‌‌المللی مخابرات (ITU) شناخته می‌شود و در روزهای ۱۸ تا ۲۱ شهریورماه در بوداپست مجارستان برگزار شد، گفت: این رویداد از یک‌سو فرصت گفت‌‌وگو درباره مسائل روز فناوری اطلاعات و شناسایی نیازهای کاربران را به سیاست‌گذاران حوزه ارتباطات می‌‌دهد و از سوی دیگر، فرصتی طلایی برای شرکت‌‌های کوچک و متوسط حوزه فناوری است.

وی تصریح کرد: شرکت‌‌های دانش بنیان با حضور در این رویداد می‌‌توانند با سرمایه‌گذاران و شرکت‌‌های بزرگ فناوری اطلاعات آشنا شده و تعاملات خود با بازیگران اصلی این حوزه را گسترش دهند، لذا حضور در این نمایشگاه برای شرکت‌‌های دانش ‌بنیان ایرانی نیز امکان آشنایی با پیشرفت‌‌های حوزه فناوری اطلاعات، به اشتراک‌‌گذاری تجربیات و تسریع در ورود به بازارهای بین ‌المللی مرتبط را فراهم می‌‌کند.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: پاویون ملی ایران در نمایشگاه تلکام بوداپست با حضور ۶ شرکت از جمله چهار شرکت دانش ‌بنیان و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، توسط سیتنا به عنوان نماینده نمایشگاه‌‌های ITU در ایران برپا شد.
شاوردی ادامه داد: در مراسم پایانی نمایشگاه ITU Telecom World 2019، از برگزیدگان نمایشگاه در بخش‌های مختلف تقدیر و به برگزیدگان لوح تقدیر اعطا شد. در این مراسم برای اولین بار در تاریخ حضور پاویون ایران در نمایشگاه‌‌های ITU سه جایزه در بخش‌‌های مختلف به پاویون ایران تعلق گرفت.
وی اظهار کرد: در این نمایشگاه سه شرکت دانش ‌بنیان «کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC)»، «فناوری اطلاعات مهیمن» و «اتصال صنعت میانه» با حمایت بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی حاضر شدند که شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در بین غرفه‌‌های فعال منتخب نمایشگاه جای گرفت. همچنین شرکت فناوری اطلاعات مهیمن به عنوان شرکت منتخب در بهره‌‌گیری نوآورانه از ICT انتخاب شد.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: علاوه بر این، پروژه ارائه ‌شده توسط شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات مهیمن با بررسی هیات داوران، از میان بیش از ۱۵۰ طرح ارائه ‌شده از سوی شرکت‌‌های مختلف، به عنوان پروژه منتخب اول در بین طرح‌‌های SMEهای حاضر در نمایشگاه تلکام بوداپست در حوزه بهره‌گیری نوآورانه از ICT انتخاب و تقدیر شد. این برای نخستین بار است که شرکتی ایرانی در این حوزه در نمایشگاه‌‌های ITU به این مرحله راه یافته است.
شاوردی در رابطه با توافقات صورت گرفته در این نمایشگاه نیز گفت: شرکت اتصال صنعت میانه، برای همکاری با آذرسل (اپراتور مخابراتی جمهوری آذربایجان) در زمینه NB-IoT به توافقاتی با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان دست یافت که بر اساس این توافق، قرار است تجربیات این شرکت در حوزه پیاده‌‌سازی شبکه NB-IoT به اپراتور آذرسل منتقل شود.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه تست پوشش NB-IoT با استفاده از ماژول طراحی شده توسط این شرکت ساخته شده است و قابلیت انجام همه تست‌‌های لازم و آنالیز گزارش‌‌های نرم‌‌افزاری برای پیاده‌‌سازی شبکه NB-IoT را دارد. مشتریان اصلی این دستگاه، اپراتورهای در حال راه‌‌اندازی شبکه NB-IoT و شرکت‌‌های ارائه ‌دهنده خدمات مبتنی NB-IoT هستند.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری در رابطه با دیگر افتخارات پاویون ایران در این نمایشگاه بیان کرد: سیتنا مجری برگزاری پاویون ایران نیز در میان مجریان برتر پاویون‌‌های کشورها جای گرفت و نمایندگان سیتنا از دبیرکل ITU لوح تقدیر دریافت کردند. همچنین در روزهای برگزاری این نمایشگاه، سفیر ایران در مجارستان، رایزن اقتصادی سفارت، دبیرکل اتحادیه جهانی ارتباطات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان از پاویون ایران و دستاوردهای شرکت‌‌های دانش ‌بنیان ایرانی بازدید کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-18 13:42

افزودن دیدگاه جدید