کد مطلب: 

234017

کتاب «فرصت‌ها، چالش‌ها و راهبردهای زیست بوم جهانی زیرساخت شبکه‌های مخابرات سیار» منتشر شد

به همت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، کتاب «فرصت‌ها، چالش‌ها و راهبردهای زیست بوم جهانی زیرساخت شبکه‌های مخابرات سیار» نگاشته «رضا بحری» و «سیدهاشم مداح حسینی» منتشر شد.
کتاب «فرصت‌ها، چالش‌ها و راهبردهای زیست بوم جهانی زیرساخت شبکه‌های مخابرات سیار» منتشر شد

به گزارش سیتنا، رضا بحری در خصوص اهمیت تالیف این کتاب اظهار کرد: به واسطه ارتباط مستقیم زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات با روند توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی یک کشور، این فناوری به عنوان فناوری غالب عصر حاضر به شمار می‌آید و در این کتاب سعی شده تا با اقتباس از گزارش‌های ارائه شده توسط یک شرکت مشاوره‌ای در زمینه بازارهای جهانی با تمرکز خاص در ارتباطات مخابراتی، فناوری اطلاعات، صنایع دفاعی و دارویی به نام SNS Research ، چالش ها، فرصت ها و پیش‌بینی وضعیت آینده زیست بوم زیرساخت شبکه‌های مخابرات سیار از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۳۰ ارائه شود.

وی یادآور شد که گزارش‌های جهانی گوناگونی در این حوزه منتشر می‌شود که در بردارنده روند تحولات در حوزه‌های مرتبط با زیرساخت شبکه‌های مخابرات سیار است و از جمله‌ این موسسات آینده پژوهشی، شرکت فوق است که گزارش‌های تحقیقاتی و تحلیلی ارائه شده آن، توسط تحلیلگران معتبر در صنعت ارائه شده است که بینش منحصر به فردی را در مورد بازارهای معتبر و نوظهور ارائه می‌دهند.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه ICT با اشاره به موضوعات و موارد ارائه شده در این کتاب یادآور شد: مطالب ارائه شده در این کتاب موضوعاتی نظیر فناوری‌های توانمند‌ساز، رویکردهای کلیدی، محرک‌های بازار، چالش‌ها، برنامه‌های راهبردی شبکه، نقشه راه آینده، زنجیره ارزش صنعت، بازیگران، ذینفعان و سهم هر کدام در بازارهای جهانی و منطقه‌ای را پوشش خواهد داد. علاوه بر این، پیش‌بینی و تخمینی از میزان سرمایه‌گذاری و وضعیت بازار زیرساخت شبکه‌های مخابرات سیار از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۳۰ نیز ارائه خواهد شد. ناگفته نماند که تخمین انجام شده شامل ۷ حوزه مختلف زیرساختی در ۶ منطقه از جهان خواهد بود.

به گفته بحری، موضوعاتی از قبیل تحلیل بازار و پیش‌بینی بازارهای جهانی و منطقه ای از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۳۰، نقشه راه و زنجیره ارزش صنعت زیر ساخت شبکه‌های بی‌سیم، معرفی حدود ۳۵۰ بازیگر فعال زیست بوم زیرساخت شبکه‌های مخابرات سیار به همراه حوزه‌های کاری آنها و همچنین شرکت‌های تامین کننده نیازهای فناورانه و ...در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

این مولف همچنین یادآور شد که در کتای حاضر می توان برای برخی سوالات مانند «چه زمانی زیرساخت‌های نسل دوم و سوم کاهش خواهند یافت؟»، «چشم انداز سرمایه‌گذاری روی LTE و ۵G در آینده چگونه خواهد بود؟»، «توصیه های راهبردی به تامین‌کنندگان و اپراتورهای موبایل برای ماندن در بازار رقابت جهانی و منطقه ای چیست؟» و ... پاسخ های مناسبی یافت.

بحری تاکید کرد: این کتاب برای سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های قانون‌گذار و سیاست‌گذار، اپراتورهای تلفن همراه، اپراتورهای شبکه WiFi، اپراتورهای مجازی MVNOs، تامین کنندگان تجهیزات زیرساختی شبکه های بی سیم مخابراتی، پژوهشگران و ارائه دهندگان فناوری های توانمند ساز و نوین، تحلیلگران مالی و سرمایه گذاران، فعالان حوزه اپلیکیشن ونرم افزارهای کاربردی موبایل و ارائه دهندگان محتوا، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-18 11:13

افزودن دیدگاه جدید