کد مطلب: 

233997
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

توسعه‌ی استان‌ها باید به دست نیروی‎‌های انسانی داخل استانی رقم بخورد/ نوع آموزش نیروی انسانی از اولویت‌ها در اقتصاد دانش بنیان است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توسعه یک استان یا کشور، توسعه درون زا است و باید به دست نیروی انسانی داخل آن استان یا کشور اتفاق بیفتد.
توسعه‌ی استان‌ها باید به دست نیروی‎‌های انسانی داخل استانی رقم بخورد/ نوع آموزش نیروی انسانی از اولویت‌ها در اقتصاد دانش بنیان است

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری در جلسه رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان گلستان که در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: این استان ظرفیت های فوق العاده ای در بخش های کشاورزی، گیاهان دارویی، معادن، فرهنگ و... دارد. خام فروشی ارزش افزوده نداشته و اصلا نیاز به دانش و دانشگاه هم ندارد.

وی تصریح کرد: آوردن یک شرکت یا یک خط تولید محصول از بیرون استان و یا کشور، باعث توسعه استان نمی شود. توسعه در استان، یک توسعه درون زا و مبتنی بر نیروی انسانی خود استان است.  

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت فقط می تواند در فراهم کردن زیرساخت ها کمک داشته باشد، افزود: این اکوسیستم باید در استان شکل بگیرد که بخش خصوصی روی نیروی انسانی سرمایه گذاری کند.

ستاری بیان کرد: در اقتصاد دانش بنیان نیروی انسانی و نوع آموزش آن، اکوسیستمی که در اختیارش قرار می گیرد و بودجه ای که توسط بخش خصوصی روی آن سرمایه گذاری می شود، اهمیت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه پارک علم و فناوری گلستان از لحاظ زیرساخت بسیار فقیر است، گفت: اکنون در مناطقی از کشور بخش خصوصی اقدام به ایجاد پارک های علم و فناوری می کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان اعلام آمادگی کرد که این معاونت همکاری لازم را جهت ایجاد زیرساخت مورد نیاز مجموعه های مرتبط با پارک در استان گلستان خواهد داشت. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-17 23:34

افزودن دیدگاه جدید