کد مطلب: 

233952

وزیر ارتباطات: قزاقستان دروازه‌ی بالقوه‌ی ورود ایران به بازار ICT آسیای مرکزی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دیدار با همتای قزاق خود با تأکید بر ضرورت ایجاد بازار مشترک در حوزه ICT، قزاقستان را دروازه بالقوه ورود ایران به بازار ICT آسیای مرکزی خواند.
وزیر ارتباطات: قزاقستان دروازه‌ی بالقوه‌ی ورود ایران به بازار ICT آسیای مرکزی است

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در ادامه دیدارهای دوجانبه خود در حاشیه اجلاس اتحادیه وزرای ارتباطات کشورهای مشترک‌المنافع (RCC) با وزیر توسعه دیجیتال نوآوری و صنایع فضایی قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار با تبریک به‌ طرف قزاق برای برگزاری موفق بیست و دومین اجلاس اتحادیه RCC به بیان دستاوردهای دو سال اخیر ایران در حوزه ICT و به‌خصوص دیجیتالی کردن بسترهای کسب‌وکار و گسترش زیرساخت‌های شهری و روستایی فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخت.

او همکاری منطقه‌ای در حوزه دیجیتالی سازی را دارای ظرفیت بالایی عنوان کرد و گفت: برای آشنایی دو طرف از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر و بسط بازارهای مشترک در حوزه ICT پیشنهاد می‌کنم تا زمینه حضور شرکت‌ها و صنایع ایرانی و قزاق در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های تخصصی دو کشور هرچه زودتر فراهم شود.

آذری جهرمی همچنین از دولت و بخش خصوصی قزاقستان دعوت کرد تا در نمایشگاه‌های ایران در این حوزه از جمله الکامپ حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اجلاس چهارجانبه اخیر بین ایران، ترکیه، روسیه و آذربایجان در زمینه ایجاد بازار مشترک در حوزه ICT و داشتن تجربه مشابه با عراق و افغانستان خواستار تکرار این تجربه بین ایران و قزاقستان شد و این کشور را دروازه بالقوه ورود ایران به بازار ICT در آسیای مرکزی عنوان کرد.

عسگر ژوماگالیف، وزیر توسعه دیجیتال نوآوری و صنایع فضایی قزاقستان نیز در این دیدار ضمن تشکر از آذری جهرمی برای پذیرش دعوت و حضور در قزاقستان برای شرکت در اجلاس اتحادیه RCC؛ به جدیت کشورش به موضوع دیجیتالی سازی اقتصادی اشاره کرد و خواستار مشارکت دو طرف در طرح‌های مشترک به‌منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه در این حوزه شد.

وی ضمن دعوت از وزیر ارتباطات برای بازدید از سایت‌های پیشرفته دیجیتالی این کشور خواستار بهره‌مندی از تجارب ایران به‌خصوص در حوزه رشد استارت‌آپ‌ها شد.

ارزیابی زمینه‌های همکاری احتمالی بین ایران و قزاقستان در حوزه فضایی از دیگر بخش‌های مذاکرات این دیدار دوجانبه بود.

بر اساس این گزارش در پایان مذاکرات صورت گرفته مقرر شد در کمیسیون مشترک دو کشور با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و نمایندگان وزارت توسعه دیجیتال نوآوری و صنایع فضایی قزاقستان که در هفته‌های آتی برگزار می‌شود، اجرایی سازی توافقات نشست وزرا را پیگیری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-17 09:38

افزودن دیدگاه جدید