کد مطلب: 

233948

آذری جهرمی: خروج آمریکا از اتحادیه پست در راستای تضعیف حکمرانی قانون در جهان است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دیدار با دبیرکل جهانی پست، خروج احتمالی آمریکا از این اتحادیه را در ادامه خروج یک‌جانبه این کشور از دیگر سازمان‌ها و پیمان‌های بین‌المللی و در راستای تضعیف حکمرانی قانون در سطح بین‌المللی دانست.
آذری جهرمی: خروج آمریکا از اتحادیه پست در راستای تضعیف حکمرانی قانون در جهان است

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در ادامه دیدارهای دوجانبه خود در حاشیه اجلاس اتحادیه وزرای ارتباطات کشورهای مشترک‌المنافع (RCC) با بشار حسین دبیر کل اتحادیه جهانی پست دیدار کرد.

وزیر ارتباطات در این دیدار از دفتر بین‌الملل و دپارتمان مالی UPU برای همکاری با ایران در دوره تحریم‌ها برای انجام تسویه‌حساب‌های مالی از طریق حساب اعتباری ایران نزد این نهاد بین‌المللی تشکر کرد.

آذری جهرمی با اشاره به خروج احتمالی آمریکا از اتحادیه جهانی پست تأکید کرد: خروج آمریکا از اتحادیه جهانی پست در ادامه خروج یک‌جانبه این کشور از دیگر سازمان‌ها و پیمان‌های بین‌المللی و در راستای تضعیف حکمرانی قانون در سطح بین‌المللی است که ما آن را تهدیدی بالقوه علیه یکپارچگی نظام بین‌الملل می‌دانیم.

وی در ادامه خواستار حمایت قاطع این اتحادیه از حق ارسال و دریافت مرسولات توسط اعضا شد و با اشاره به کارشکنی برخی کشورها به بهانه‌های واهی بر ضرورت اصلاح این رویه با حمایت سازمان و اعضای آن از قطعنامه پیشنهادی ایران تأکید کرد.

بشار حسین، نیز در این دیدار با توجه به در پیش بودن اجلاس فوق‌العاده این اتحادیه درباره تهدید آمریکا به خروج از اتحادیه جهانی پست خواستار حضور قوی ایران در اجلاس و حمایت از این نهاد بین‌المللی شد.

دبیرکل اتحادیه جهانی پست ضمن قدردانی از حمایت‌های مستمر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از اتحادیه جهانی پست خاطرنشان کرد که از قطعنامه پیشنهادی تهران تحت عنوان تضمین گردش آزاد مرسولات پستی در سراسر قلمرو پستی حمایت خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در پایان این اطمینان را داد که هیئتی بلندپایه در کنگره فوق‌العاده اتحادیه جهانی پست از سوی ایران شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-17 09:13

افزودن دیدگاه جدید