کد مطلب: 

233623

فیلم/ نمایی از پاویون ملی ایران در نمایشگاه ITU تلکام مجارستان

پاویون ملی ایران در نمایشگاه تلکام بوداپست با حضور تعدادی از شرکت‌های بخش دولتی و خصوصی کشورمان، برگزار شده است.
فیلم/ نمایی از پاویون ملی ایران در نمایشگاه ITU تلکام مجارستان

به گزارش خبرنگار سیتنا از بوداپست، نمایشگاه 2019 ITU Telecom World به عنوان معتبرترین و مهمترین رخداد نمایشگاهی سالیانه‌ی ITU با سخنرانی دبیرکل اتحادیه‌ی جهانی مخابرات، مدیرکل سازمان جهانی مالکیت فکری، نخست‌ وزیر مجارستان و وزیر ارتباطات ویتنام - به عنوان میزبان سال آینده‌ی رویداد - با حضور تنی چند از وزرا و مقامات ارشد مخابراتی از کشورهای مختلف دنیا و مدیران ارشد شرکت‌های تاثیرگذار حوزه‌ی ICT، صبح دوشنبه 18 شهریور 1398 در شهر بوداپست مجارستان آغاز بکار کرد و تا 21 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

غلامعلی رجبی یزدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان به همراه علیرضا نوروزی، رایزن اقتصادی سفارت، در روز نخست برپایی نمایشگاه ضمن حضور در پاویون ملی ایران و بازدید نزدیک به چهار ساعته از شرکت‌های حاضر در پاویون ایران، با مدیران شرکت‌های دولتی و خصوصی حاضر در پاویون ایران به بحث تبادل نظر پرداخت و پیرامون زمینه‌های همکاری با شرکت‌های ایرانی برای توسعه‌ی بازارشان در اروپا و به خصوص کشور مجارستان، به صحبت نشست.

گفتنی است؛ وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو ITU که برای حضور در نمایشگاه و اجلاس بین المللی اتحادیه‌ی جهانی مخابرات، در مجارستان حضور یافتند، ضمن حضور در نمایشگاه ITU Telecom World 2019 و فروم های جنبی این نمایشگاه، پیرامون مباحث روز حوزه‌ی ارتباطات به بحث و ارائه‌ی مطالب می‌پردازند.

شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تلکام بوداپست به ارائه‌ی جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا با محوریت هوش مصنوعی (AI)، اینترنت اشیاء (IoT)، بلاکچین (Blockchain)، بیگ دیتا (Big Data) و نسل پنجم شبکه‌ی همراه (5G) پرداختند.

این رویداد به سیاست گذاران حوزه ارتباطات اجازه می دهد تا بتوانند درباره‌ی مهمترین مسائل روز جهان در زمینه‌ی فناوری اطلاعات با هم به بحث و گفت‌وگو بپردازند و نیازهای کاربران در سراسر جهان را شناسایی کرده و مطابق آن، اقدام به طراحی و تولید وسائل جدید و مدرن ارتباطی کنند.

این رویداد یکی از فرصت‌های طلایی و درخشان برای شرکت های کوچک و متوسط تکنولوژی و تجاری است؛ چراکه بدین وسیله می توانند با سرمایه گذاران و شرکت های بزرگتر دیگری آشنا شده و با طرح ایده خود، محصولات و سهام خود را گسترش دهند و یا شرکای تجاری برای موسسه یا شرکت خود بیابند.

همچنین این رویداد به شرکت‌های محلی کوچک اجازه می دهد تا با گسترش و توسعه فعالیت های خود و تولید انبوه محصولاتشان، وارد بازار جهانی شده و کاربران و مشتریان بین المللی برای خود پیدا کنند.

این نمایشگاه که با دعوت از شرکتهای بزرگ و مطرح جهان در زمینه فناوری اطلاعات برگزار می‌شود، میزبان شرکتهای بزرگی از سراسر دنیا است که فرصت مناسبی برای مؤسسات دانش‌بنیان، پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی مرتبط در حوزه فناوری است تا برای تسریع و شتاب‌دهی به پیشرفتهای حوزه فناوری اطلاعات، هم‌راستا با بزرگترین کشورهای جهان و استفاده از تجربیات آنها گام بردارد.

هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه آشنایی و تبادل فناوریهای روز در حوزه اطلاعات و ارتباطات، ایجاد زمینه رشد و شکوفایی هرچه بیشتر شرکتهای داخلی، سرمایه‌گذاریهای کلان و شناساندن پیشرفتهای انجام شده در حوزه ICT است.

تاکید می‌شود؛ پاویون ملی ایران در نمایشگاه تلکام بوداپست با حضور تعدادی از شرکت‌های بخش دولتی و خصوصی کشورمان، توسط "سیتنا" به عنوان نماینده نمایشگاه های ITU در ایران و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات برگزار شده است.

گفتنی است؛ صندوق نوآوری و شکوفایی و کریدور توسعه‌ی صادرات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسهیلاتی را برای شرکت‌های دانش بنیان و نوآور واجد شرایط، برای حضور در این نمایشگاه در نظر گرفته اند.

برای مشاهده‌ی گزارش های تصویری نمایشگاه اینجا و اینجا کلیک کنید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-10 23:49

افزودن دیدگاه جدید