کد مطلب: 

233511

پیش بینی ۲ هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری برای شش ماهه اول سال در ارایه‌ی تسهیلات بانکی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: برای سال جاری در حوزه تسهیلات بانکی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی کرده ایم که بر اساس میزان مصوبات و پرداختی های صندوق تا به امروز پیش بینی می کنیم که در شش ماهه اول سال این رقم را رد کرده و به حدود ۲ هزار میلیارد تومان برسیم.
پیش بینی ۲هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری برای شش ماهه اول سال در ارایه‌ی تسهیلات بانکی

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت رئیس صندوق نوآوری در  رونمایی از دفتر حمایت از نوآوری بانک ملت در صندوق نوآوری عنوان کرد: صندوق نوآوری برای حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان تاسیس شده است.

وی تصریح کرد: تلاش کرده ایم در صندوق نوآوری مجموعه ای از خدمات متنوعی را برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم. یکی از محورهایی که در چند ماه گذشته آن فعال کرده ایم، بحث تسهیلات مالی از طریق بانک ها برای شرکت های بزرگی که می توانند با بانک ها تعامل داشته باشند، بود.

وحدت ادامه داد: به بیان دیگر تسهیلاتی که از طریق بانک ها پرداخت می شود، بخشی از تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت های بزرگتر است. هدف از انجام این کار استفاده از ظرفیت های سیستم بانکی برای برونسپاری این خدمات است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: دلیل این اقدام زیرساخت های موجود در بانک هاست که باعث می شود تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان ارزان تر تمام شود.

وی تصریح کرد: عملکرد صندوق نوآوری در پنج سال گذشته در این حوزه حدود ۷۰ میلیارد تومان بود و عملکرد صندوق توسعه ملی در بازه زمانی ذکر شده نیز ۷۹ میلیارد تومان بود. از همین رو هیات عامل جدید با یک روش شفاف و به شکل اهرمی وارد عمل شد.

وحدت اظهار کرد: برای سال جاری در این حوزه حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی کرده ایم که بر اساس میزان مصوبات و پرداختی های صندوق تا به امروز پیش بینی می کنیم که در شش ماهه اول سال این رقم را رد کرده و به حدود ۲ هزار میلیارد تومان برسیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: برخی از شرکت ها از صندوق درخواست کردند که در این حوزه خدمات با بانک ملت نیز تفاهم نامه ای منعقد کنیم که این امر حاکی از خوشنامی و تحرک خوب این بانک است. لازم به ذکر است که دفاتر نوآوری بانک ها شعبه نیستند و باید هماهنگی های لازم میان فعالان این حوزه ایجاد کنند.

در این مراسم محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت، اظهار کرد: از اینکه با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته ایم قدمی در جهت حمایت شرکت های دانش بنیان برداریم، بسیار خوشحال هستم.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان جزو مواردی هستند که می توانند در سال رونق تولید، به شکوفایی تولید و رشد اقتصادی کشور کمک کنند. از همین رو بانک ملت این آمادگی را دارد که در قالب این تفاهم نامه از شرکت های دانش بنیانی که از سوی صندوق نوآوری معرفی می شوند تسهیلاتی در نظر بگیرد.

مدیرعامل بانک ملت تصریح کرد: از آنجایی که بانک ملت به شرکت های دانش بنیان اعتماد و اعتقاد دارد، لذا خودش را در چارچوب این تفاهم نامه محدود نخواهد کرد و تفاهم نامه ای میان این بانک و شرکت های دانش بنیان وابسته به دانشگاه تهران منعقد شده است.

بیگدلی ادامه داد: معتقدیم این شرکت ها می توانند به شکوفایی اقتصاد کشور کمک شایانی کنند. چرا که در این شرکت ها افراد نوآور و خلاقی وجود دارند و اقداماتی را انجام می دهند که نیاز به حمایت مالی دارد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که بانک ملت منابع خوبی در اختیار دارد و توان پرداخت تسهیلات متنوعی دارد؛ لذا وظیفه خودمان می دانیم که از این شرکت ها حمایت کنیم اما برای اینکه شرکت های دانش بنیان در یک چارچوب قرار بگیرند، امروز این تفاهم نامه را با صندوق نوآوری و شکوفایی منعقد خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک ملت گفت: امیدوارم با کمک های صندوق نوآوری و حمایت های بانک ملت، شرکت های دانش بنیان زودتر رونق گرفته و بتوانند ایده های خود را به سرانجام برسانند.

بیگدلی بیان کرد: بانک ملت تسهیلاتش را به رقم خاصی محدود نخواهد کرد و هر رقمی که برای حمایت از شرکت های دانش بنیان نیاز باشد، بانک ملت پرداخت خواهد کرد تا این شرکت ها بتوانند به رونق تولید و اشتغال زایی کمک شایانی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-08 14:34

افزودن دیدگاه جدید