کد مطلب: 

233380
سالاری در جلسه با کارآفرینان جوان و فعالان کسب و کارهای نوپا:

اصلاح رویه‌ها و استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها در اولویت سازمان تأمین اجتماعی است/ استارت‌آپ‌ها برای رفع مشکلات پیشنهاد ارائه دهند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: به دنبال تغییر رویه در این سازمان هستیم و انتظار داریم که استارت‌آپ‌ها برای رفع مشکلاتی که مطرح می‌کنند، پیشنهاد ارائه دهند.
اصلاح رویه‌ها و استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها در اولویت سازمان تأمین اجتماعی است/ استارت‌آپ‌ها برای رفع مشکلات پیشنهاد ارائه دهند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر مصطفی سالاری در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های دیدبان رفاه و تأمین اجتماعی که با حضور کارآفرینان جوان و کسب و کارهای نوپا ( استارت‌آپ‌ها) برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسات همفکری و تبادل نظر برای یافتن بهترین راهکار به منظور اصلاح رویه‌ها است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی امانتدار اندوخته جامعه تحت پوشش است و باید این امانت را براساس قانون و اصول بیمه‌گری هزینه کند، افزود: هر کسی که حق بیمه به این سازمان پرداخت کند از خدمات استفاده خواهد کرد و اجازه نداریم که این امانت را برای افراد دیگری هزینه کنیم.

سالاری با اشاره به قوانین متعددی که منجر به ایجاد تعهد برای دولت شده و شرایط مناسب برای پرداخت آنها پیش‌بینی نشده است، گفت: ما وظیفه داریم که نگذاریم معافیت‌های بیمه‌ای افزایش یابد و برای پیش‌گیری از افزایش تعهدات دولت نسبت به سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به برخی مسائل مطرح شده از سوی جوانان فعال در حوزه استارت‌آپ‌ها، گفت: بخشی از مسائل مطرح شده با اصلاح رویه‌های اداری و به سادگی قابل اجرا است. مسایلی همچون دفتر مشترک و برخی مسایل دیگر را می توانیم با همکاری مشترک حل کنیم.

سالاری ادامه داد: تلاش ما این است که برای ارائه خدمات به فعالان حوزه استارت‌آپ‌ها اشاره کردید انعطاف داشته باشیم. جایی که اختیار قانونی داریم، می‌توانیم به سرعت عمل کنیم و تصمیم‌گیری در سازمان تأمین اجتماعی با سرعت بالاتری نسبت به سایر دستگاه‌های دولتی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره ضرایب حق بیمه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های آی تی گفت: برای حل مشکلات این حوزه درحال تجمیع بخش‌نامه‌های مختلف مربوط به ضرایب حق بیمه هستیم و از همکاران خواسته ایم که از ذی‌نفعان در این زمینه دعوت کنند و بخشنامه تجمیعی با همفکری و مشارکت ذی‌نفعان در ماه‌های آینده تهیه و ابلاغ می‌شود.

سالاری با بیان اینکه عمل به بسیاری از خواسته‌ها و مطالبات ذی‌نفعان سازمان تأمین اجتماعی برای این سازمان هزینه‌ای ایجاد نخواهد کرد، گفت: اجرای این قبیل خواسته‌ها با سهولت بیشتری قابل انجام است. به عنوان مثال در جلسه‌ای با شهردار محترم تهران داشتیم، معاون شهردار گفتند که ۷۰ درصد کسانی که بیمه تاکسی رانی هستند، راننده تاکسی نیستند و همچنین بسیاری از رانندگان تاکسی فعلی بیمه نیستند. ما اعلام کردیم که افراد واقعی را اعلام کنند تا جایگزین افراد غیرمشمول کنیم. این کار برای ما هزینه‌ای نخواهد داشت و البته مزیت قابل توجهی برای جامعه دارد و آن این است که رانندگان زحمت‌کش از حقوق قانونی خود بهره‌مند می‌شوند و از استفاده افراد غیرمشمول جلوگیری می‌شود. در بیمه کارگران ساختمانی نیز این وضعیت وجود دارد، که با همکاری انجمن مربوطه برای خارج کردن افراد غیر مشمول و ارائه خدمات به کارگران واقعی درحال فعالیت هستیم.

سالاری با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی آماده افزایش خدمت‌رسانی به مجموعه استارت‌آپ‌ها است، گفت: تا آنجا که در حیطه اختیار و عمل مدیریت سازمان باشد، خواسته‌ها و مطالبات این عزیزان اجرایی خواهد شد و در صورت نیاز مجوزهای قانونی نیز برای تسهیل خدمت رسانی به این گروه از شاغلان اخذ می‌شود.

وی با اشاره به جوان بودن بسیاری از فعالان حوزه استارت‌آپ‌ها و آشنایی اندک فعالان این حوزه با قوانین تأمین اجتماعی، گفت: پیشنهاد می‌شود که در زمان راه اندازی و ثبت شرکتها آشنایی اولیه با قوانین اصلی تامین اجتماعی به نحوی فراهم شود و بهتر است که با ثبت شرکتها در این زمینه همکاری کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پیشنهاد همکاری شتاب‌دهنده‌ها با سازمان تأمین اجتماعی استقبال کرد و گفت: شتاب‌دهنده‌ها می توانند با شرکت خدمات ماشینی تأمین همکاری کنند و از خدماتی که با همکاری و استفاده از ظرفیت استارت‌آپ‌ها قابل ارائه است در این حوزه بهره برداری شود.

سالاری تأکید کرد: شرکت خدمات ماشینی زمینه همکاری با استارت‌آپ‌ها را فراهم می‌کند و فرآیند اجرایی همکاری با استارت‌آپ‌ها در این شرکت تسهیل می‌شود. از شتاب‌دهنده‌ها دعوت می‌کنیم که در خدمات نوین تامین اجتماعی به ما کمک کنند و از شرکت خدمات ماشینی نیز می‌خواهیم که زمینه را فراهم کند.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی در زمینه سخت افزاری مشکلی ندارد اما در زمینه نرم افزاری و رفتاری نیازمند بهبود و ارتقا است.

پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و دبیر کارگروه فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان نیز در این جلسه گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری در حمایت از شرکت‌های استارت‌آپی و دانش بنیان فعالیت دارد و سازمان تامین اجتماعی از سازمانهای قوی برای خدمت به این شرکت‌ها است.

وی افزود: توافق خوبی با سازمان تأمین اجتماعی داشته ایم که شرکت‌ها از این توافق بهره‌مند شده‌اند و امیدواریم در زمینه خدمات سازمان تأمین اجتماعی به استارت‌آپ‌ها و همچنین استفاده از ظرفیت آنها توسط سازمان به نتایج ملموسی دست یابیم.

کرمی ادامه داد: تامین اجتماعی بازاری برای فعالیت استارت‌آپ‌ها است که می‌توانند در پیشبرد کارها کمک کنند و برای سازمان پیشنهادات خوبی خواهند داشت.

در این جلسه نمایندگان چندین شرکت استارت‌آپی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و پیشنهاداتی برای توسعه خدمات سازمان تأمین اجتماعی به استارت‌آپ‌ها و همچنین همکاری با این سازمان ارائه کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-05 23:47

افزودن دیدگاه جدید