کد مطلب: 

233347

ادامه کاهش قیمت موبایل تا نیمه دوم سال

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت موبایل در نیمه دوم سال ارزان‌تر خواهد شد؟ گفت: کاهش قیمت موبایل به ارزان شدن قیمت دلار بستگی دارد.
ادامه کاهش قیمت موبایل تا نیمه دوم سال

به گزارش سیتنا، در هفته‌های اخیر قیمت دلار به طور چشمگیری کاهش یافت. به تبع آن در این مدت قیمت موبایل هم بین ۱۰ تا ۱۲ درصد ارزان شد.

ابراهیم درستی افزود: در این شرایط عده‌ای می‌گویند واحدهای صنفی با کاهش قیمت دلار برخی برندهای تلفن همراه را با قیمت بالاتری می‌فروشند در حالی که چنین نیست. واردکنندگان تلفن همراه از محل دریافت ارز در سامانه نیما موبایل‌های مورد نظر را به کشور وارد می‌کنند. نحوه توزیع این نوع موبایل‌ها به سایت‌های مجازی بیشتر است. در حالی که واردکنندگان، موبایل را عادلانه به واحدهای صنفی توزیع نمی‌کنند. همین عامل باعث شده قیمت تمام شده موبایل برای سایت‌های مجازی کمتر از فروشندگان باشد.

او در توصیه‌ای به واردکنندگان تلفن‌های همراه اظهار کرد: شرکت‌های واردکننده تلفن همراه برای توزیع کالا نباید سهمیه‌ای را برای فروشندگان قائل شوند. چنانچه بحث سهمیه‌بندی موبایل به فروشگاه‌ها حذف شود و توزیع تلفن همراه عادلانه شکل گیرد حباب قیمت این کالا در بازار شکسته خواهد شد.
درستی درباره تکلیف موبایل‎های وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: تمام موبایل‌های وارد شده با ارز ۴۲۰۰ در سال ۹۷ به مردم فروخته شد و دیگر کالایی در انبارها وجود ندارد. تلفن همراه‌های موجود در بازار با ارز نیمایی است و چنانچه قیمت دلار در روزهای آینده ارزان شود قیمت این کالا نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-09-05 10:01

افزودن دیدگاه جدید