کد مطلب: 

233200
پاسخ وزیر ارتباطات به سوال نصرالله پژمان‌فر در مجلس؛

فیلم/ آذری جهرمی: چرا جلوی تجارت چند صد میلیاردی فیلترشکن‌ها را نمی‌گیرند؟ / مشخص است چه مافیایی پشت آن است!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: به ما می گویند چرا وزارت ارتباطات، فیلترشکن ها را نمی بندد؟ طبق قانون ارائه کنندگان خدمات دسترسی موظف به این کار هستند.
آذری جهرمی: چرا جلوی تجارت چند 100 میلیاردی فیلترشکن‌ها را نمی‌گیرند؟ / مشخص است چه کسانی پشت آن هستند

به گزارش سیتنا، مهندس آذری جهرمی در جلسه علنی بعد از ظهر دوشنبه و در پاسخ به سوال نصرالله پژمان‌فر درباره‌ی علت عدم انجام وظایف قانونی وزارت ارتباطات در احراز هویت افراد در اینترنت، ساماندهی فیلترشکن‌ها و قطع سیم کارت‌های مجعول، گفت: در مورد سیم کارت ها باید گفت بیش از ۱۷ میلیون سیم کارت فاقد هویت و یا مخدوش از روند کار خارج شده است. این کار اقدام بزرگی بوده است که بدون ایجاد اختلال در زندگی مردم انجام شده است.

وی تصریح کرد: اما در مورد اتباع، ایشان درست می گویند. اتباع بیگانه در زمان ورود به کشور، سیم کارت خریداری می کنند. راه حل این مشکل اتصال بانک اینترنتی ناجا به سیستم هویتی اپراتورهاست که باید در قالب دولت الکترونیک اجرا شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: ناجا، بانک اطلاعاتی خود را به سیستم ارتباطی اپراتورها متصل کرد اما بانک اطلاعاتی ناجا، آفلاین بود و با ۲۴ ساعت تأخیر، سیم کارت ها صادر می شد. داستان به اینجا رسید که دوستان حزب الله لبنان به ما گفتند آمریکا ما را تحریم کرده، شما هم به ما سیم کارت نمی دهید. بنابراین این سیستم را تا زمان به روز رسانی سیستم های ناجا تعطیل کردیم.

آذری جهرمی گفت: به ما می گویند چرا وزارت ارتباطات، فیلترشکن ها را نمی بندد؟ طبق قانون ارائه کنندگان خدمات دسترسی موظف به این کار هستند.

وی افزود: فکر کنید فردا صبح بیدار شوید همه فیلترشکن ها از دسترس خارج شود. صبح فردا چه اتفاقی می افتد؟ تاجری که می خواهد تحریم ها را دور بزند به مشکل می خورد. استاد و دانشجو نیز مشکل پیدا می کنند. باید سطح دسترسی به اینترنت برای پزشک، استاد دانشگاه و خبرنگار با یک کودک متفاوت باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه فیلترشکن ها به راحتی در کشور ما خرید و فروش می شوند، اظهار داشت: هیچ برخوردی با تجارت فیلترشکن ها نمی شود و مشخص است چه کسانی پشت آن هستند. مگر نمی شود پشت این مافیا را درآورد. قانونی در کشور ما وجود ندارد که خرید و فروش فیلترشکن ها را به عنوان جرم تلقی کند.

آذری جهرمی تصریح کرد: خرید و فروش فیلترشکن‌ها، تجارتی چندصد میلیاردی است که کسی جلوی آن را نمی گیرد و می‌گویند وزارت ارتباطات خودش جلوی این کار را بگیرد، این منطق درستی است؟

وی با بیان اینکه این مشکل راه حل دارد، گفت: نمی شود ابزارهای مورد نیاز را نداد و گفت که بروید این کار را انجام دهید.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-02 17:12

افزودن دیدگاه جدید