کد مطلب: 

232943

لزوم بررسی دقیق تخلف صداوسیما در انتشار خبر خلاف واقع انتصاب مدیرعامل رایتل

به دنبال جریان سازی مشکوک رسانه‌ای در روزهای گذشته به منظور تحمیل فشار برای انتصاب مینا مهرنوش به عنوان مدیرعامل رایتل، شب گذشته (پنجم شهریورماه 98) بخش خبری ساعت 22:30 شبکه‌ی دوم سیما نیز نسبت به انتشار خبر خلاف واقع این انتصاب اقدام کرد؛ در حالی که هیچ خبر رسمی مبنی بر این انتصاب در سایت ها و شبکه‌های خبری شستا و رایتل منتشر نشده و حتی متن حکمی هم در خصوص این انتصاب در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.
لزوم بررسی دقیق تخلف صداوسیما در انتشار خبر خلاف واقع انتصاب مدیرعامل رایتل

به گزارش خبرنگار سیتنا، به دنبال جریان سازی مشکوک رسانه‌ای در روزهای گذشته به منظور تحمیل فشار برای انتصاب مینا مهرنوش به عنوان مدیرعامل رایتل، شب گذشته (پنجم شهریورماه 98) خبری با مضمون انتصاب مینا مهرنوش به عنوان مدیرعامل رایتل با حکم مدیرعامل شستا در خبر ساعت 22:30 شبکه‌ی دوم سیما منتشر شد.

انتشار این خبر خلاف واقع در صداوسیما در حالی صورت گرفت که طی روزهای اخیر سیتنا در گزارش‌های ارسالی نسبت به فشار مشکوک رسانه‌ای برای انتصاب فردی به عنوان مدیرعامل رایتل هشدار داده بود و صدور چنین حکمی برای فرد یاد شده را صرفا جریان سازی رسانه‌ای اعلام کرده بود. (لینک)

در همین حال، امروز (چهارشنبه) ششم شهریورماه نیز حسن محمدی، مدیر روابط عمومی شستا پیرامون گمانه زنی برخی رسانه‌ها مبنی بر انتصاب مینا مهرنوش به عنوان مدیرعامل رایتل به خبرنگار سیتنا، گفت: اعمال نفوذ برای انتصاب فردی به عنوان مدیرعامل رایتل بی معناست؛ چراکه تصمیم‌گیری هیات مدیره‌‌ی شستا در فضایی مستقل صورت می گیرد و در خصوص رایتل هم گمانه‌زنی رسانه‌ها ارتباطی به ما ندارد و موضوعی رخ نداده که خبری شود. (لینک)

ساعاتی بعد از انتشار این خبر، گفت‌وگویی ویدئویی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در حاشیه‌ی جلسه‌ی امروز هیات دولت منتشر شد که مهندس آذری جهرمی ضمن اشاره به خبر نادرست شب گذشته‌ی صداوسیما تاکید کرده بود که انتصاب این فرد به عنوان مدیرعامل رایتل صحت ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرده بود که سازمان تنظیم مقررات نسبت به توانمندی ایشان برای تصدی مدیرعاملی رایتل ابراز نگرانی کرده است و با کار رسانه‌ای مدیرعامل منصوب نمی شود. (لینک)

از آنجا که انتظار نمی‌رود رسانه‌ای در جایگاه صداوسیما نسبت به انتشار چنین اخبار خلاف واقعی اقدام کند لذا باید مدیران مسوول در صداوسیما و همچنین شورای نظارت بر صداوسیما علاوه بر بررسی دقیق موضوع، نسبت به ارائه‌ی گزارش پیرامون علت وقوع این تخلف آشکار اقدام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-28 19:00

افزودن دیدگاه جدید