کد مطلب: 

232838

آذری جهرمی: توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات به بیش از 30 هزار روستا رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات به بیش از 30 هزار روستا رسیده است، گفت: 17 هزار کسب و کار خانگی محصولات خود را از طریق شبکه ملی اطلاعات و از طریق یک استارت آپ به نام «باسلام» عرضه می‌کنند.
آذری جهرمی: توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات به بیش از 30 هزار روستا رسید

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در حاشیه مراسم ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم توسعه زیرساخت‌های روستایی را مدنظر دارد، اظهار کرد:‌ پیش از این دولت، به طور متوسط سالی 900 روستا به شبکه تلفن همراه متصل می‌شدند اما در دولت یازدهم و دوازدهم، این آمار به بیش از 4900 روستا در سال رسیده است. در تلفن ثابت نیز همین وضعیت وجود دارد.

وی ادامه داد: توسعه شبکه ملی اطلاعات به بیش از 30 هزار روستا از 42 هزار روستای بالای 20 خانوار رسیده است. قبل از این دولت، این آمار صفر بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هم‌چنین خاطرنشان کرد: خدمات زیادی در زمینه آب، برق، گاز، ارتباطات و راه به روستاییان رسیده است که این خدمات زمینه ساز مهاجرت معکوس به روستاها، رونق تولید، تولید ثروت و کاهش فقر و آسیب‌های اجتماعی در روستاها شده است. در حال حاضر 17 هزار کسب و کار خانگی محصولات خود را از طریق شبکه ملی اطلاعات و از طریق یک استارت آپ به نام «باسلام» عرضه می‌کنند.

آذری جهرمی در پایان گفت: با وجود فشاهای بین‌المللی و محدودیت منابع مالی دولت، عزم رئیس‌جمهور و دولت این است که این کار که با تاکید رهبری آغاز شده است، در همین دولت به سرانجام برسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-26 13:30

افزودن دیدگاه جدید