کد مطلب: 

232823

وحدت: تامین مالی هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک بانک‌ها در نیمه اول سال جاری

آیین انعقاد تفاهم­نامه حمایت از شرکت­ های دانش ­بنیان و آغاز به کار دفتر حمایت از نوآوری بانک سینا در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
وحدت: تامین مالی هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک بانک‌ها در نیمه اول سال جاری

به گزارش سیتنا، در مراسمی از دفتر حمایت از نوآوری بانک سینا در صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور مهندس محمدرضا پیشرو، مدیرعامل بانک سینا و دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شد.

در این مراسم دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در سخنانی با بیان اینکه این صندوق از بدو تاسیس تا اسفند ماه سال گذشته توانسته بود حدود ۷۰ میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی جذب سرمایه کند که این رقم نسبت به توان سیستم بانکی رقم قابل توجهی نبود، تصریح کرد: از این‌رو هیات عامل سوم برای سال ۹۸ جذب سرمایه حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را در نظر گرفته بود که در نیمه اول سال جاری حدود هزار میلیارد تومان آن محقق خواهد شد و این امر از طریق توان سیستم بانکی محقق می‌شود.

وی افزود: از آنجا که صندوق نوآوری و شکوفایی در بحث‌هایی نظیر قراردادها، پیگیری‌ها، وصول مطالبات و… توانایی کافی را ندارد و از سوی دیگر تمام این موارد سبب می‌شود که پول گران‌تر تمام شود، لذا از نهادهای تخصصی مانند بانک‌ها که از زیرساخت‌های مناسب این امور برخوردارند کمک خواستیم تا پول ارزان‌تر تمام شود و در نتیجه ارزان‌تر به دست شرکت‌های دانش بنیان برسد.

وحدت تصریح کرد: این تجربه و سیاست سبب شد تا صندوق بخواهد از توان بانک‌ها استفاده کند. از همین رو سرویس‌های مربوطه را عرضه و با یک برنامه مشترک تعهدات خود را نسبت به بانک‌ها مشخص کردیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: دفتر نوآوری بانک سینا با باجه و شعبه متفاوت بوده و قرار است کار تامین مالی حوزه‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها را انجام دهد. امیدواریم که اتفاق‌هایی از این قبیل استمرار داشته باشد و بتوانیم از ظرفیت بانک سینا در تمام کشور استفاده کنیم، چرا که ارتباط شرکت‌ها با بانک سینا قابل توسعه است.

صدور ۸۱۰ فقره ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش بنیان به مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد ریال توسط بانک سینا

در این مراسم همچنین مهندس محمدرضا پیشرو، مدیرعامل بانک سینا در سخنانی گفت: گزارش‌هایی که از عملکرد شعبه مستقر در صندوق نوآوری و شکوفایی اخذ کرده‌ایم، نشان می‌دهد که بانک سینا در بخش ضمانت نامه‌ها حدود ۸۱۰ فقره ضمانت نامه به مبلغ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال صادر کرده است که این آمار در نیمه اول سال جاری ۱۲۸ مورد به مبلغ ۶۳۶ میلیارد ریال بوده است که این رقم یک رکورد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش تسهیلات نیز بانک سینا ۳۰ مورد تسهیلات ارایه داده است که مبلغ آن به ۲۶۰ میلیارد ریال می‌رسد و امیدواریم که به تدریج و با تکمیل مدارک سایر درخواست‌کنندگان و رفع نواقص برخی از متقاضیان، آنها هم بتوانند از تسهیلات موجود بهره‌مند شوند.

پیشرو در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم­نامه حمایت از شرکت­های دانش­بنیان میان صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک سینا اظهار کرد:  اطمینان داریم که چنین رویکردی نه‌تنها به نفع بانک سینا و صندوق نوآوری و شکوفایی است، بلکه در راستای سیاست‌های کلان کشور و دولت است، چرا که تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، حکایت از اهمیت این موضوع دارد و سیاست اصلی مدیران بانک سینا حمایت از اکوسیستم فناوری و نوآوری است.

مدیرعامل بانک سینا در پایان ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه در پایان سال ۹۸ شاهد جهش بیشتر در اکوسیستم نوآوری و فناوری در کشور باشیم، گفت: امیدوارم بانک سینا شایستگی این همکاری را داشته باشد و با ارایه خدمات بهتر، انجام فرآیندها را تسهیل کند تا سهم قابل توجهی در ارتقای این اکوسیستم داشته باشد. در این زمینه آمادگی داریم که با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی کاستی‌ها و نواقص این راه را برطرف کنیم تا صندوق نوآوری بتواند به آن هدفی که ترسیم کرده است، دست پیدا کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-26 09:51

افزودن دیدگاه جدید