کد مطلب: 

232624

انتصاب‌های سیاسی-انتخاباتی در سازمان‌های خدمت رسان؛ کارکنانِ هوشیار و ناظرانِ بیدار، مراقب باشند!

در رویدادهای این روزها، اعمال فشارهای بیرونی طی ماه‌های اخیر برای ایجاد تغییرات مدیریتی در «رایتل» و جایگزینی افراد سیاسی با مدیران تخصصی در این اپراتور موجب نگرانی وجدان های بیدار و آگاه شده است.
انتصاب‌های سیاسی-انتخاباتی در سازمان‌های خدمت رسان؛ کارکنانِ هوشیار و ناظرانِ بیدار، مراقب باشند!

محمد امامی، کارشناس ارشد ارتباطات در یادداشتی که در اختیار سیتنا قرار داد، نوشته است:

"در رویدادهای این روزها اعمال فشارهای بیرونی طی ماه‌های اخیر برای ایجاد تغییرات مدیریتی در «رایتل» و جایگزینی افراد سیاسی با مدیران تخصصی در این اپراتور موجب نگرانی وجدان های بیدار و آگاه شده است.

مهم ترین دغدغه ای که «رایتل» و اپراتورهایی نظیر رایتل باید در صدر رسالت ها و راهبردها و اهداف خود داشته باشند دوری گزینی از فشارهای بیرونی و اندیشیدن به ارائه خدمات و سرویس هایی با کیفیت بهتر و بالاتر و جلب رضایت بیشتر مشتریان و مردم است.

از جمله عوامل مخل این مسیر، خروج روند انتخاب و انتصاب مدیران ارشد اپراتورها از مسیر تخصصی و حرفه ای طبیعی است و تداوم این انحراف در مجموعه های ارتباطاتی می تواند آسیب های فراوانی را به روند توسعه ارتباطات کشورمان وارد سازد.

امیدوارم به مدد هوشیاری و هوشمندی کارکنان شریف شرکت های ارتباطی، نظیر مخابرات، ارتباطات سیار (همراه اول)، رایتل و سایر شرکت ها و اپراتورها از پدیده نامیمون انتخاب مردان سیاسی برای مدیریت شرکت های تخصصی مصون و محفوظ بماند.

یکی از بزرگترین جفاها به مردم خوب کشورمان و همچنین کارکنان شریف و خدوم مخابرات و سایر شرکت های ارتباطی نظیر ارتباطات سیار و رایتل و ... بی توجهی به تخصصی بودن آن ها و تحمیل مدیران از جنس جریان های باندی و سیاسی به مجموعه های تخصصی و خدمت رسان است که هم موجب خراب شدن خودشان و هم ایجاد خلل در مسیر خدمت رسانی به مردم و مشتریان آن ها می شود.

شایسته است تصمیم گیران به دور از فشارهای سیاسی و برای دور نگاه داشتن این مجموعه های از التهابات انتخابات و حفظ سلامت روابط مالی از زد و بندهای سیاسی و انتخاباتی، نگاه مدیریتی در این نوع مجموعه ها به شایسته سالاری و تخصص مداری و تعهدمداری نسبت به خط مشی شرکت متبوع تغییر یابد.

جدای از این ابراز امیدواری و آرزو، سازمان ها و مسئولان نظارتی در هنگام چنین گزینش های سیاسی باند مدار ، وظیفه سنگین تری برای نظارت و رصد فعالیت این نوع مدیران و زد و بندهای مالی و سیاسی آنان بر عهده دارند تا پیش از هر گونه اقدام خارج از حیطه وظایف هر مجموعه با هشدارها و تذکرهای به موقع این مجموعه ها را از خطر افتادن در ورطه زد و بندها نجات بخشند.

بی تردید حضور و مشارکت هوشیارانه کارکنان و مدیران صادق و خدمتگزار از جمله عوامل مهم برای حفظ سلامت و پویایی و حرکت صحیح در مسیر خدمتگزاری است".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-22 10:19

دیدگاه‌ها

تصویر Armin
رایتل همش داره از. دکل همراه اول استفاده می کنه و فرکانس خودش به بقیه میفروشه که نتیجش کاهش کیفیت سرعت رایتل شده!!!
ارسال شده توسط Armin در 31 مرداد 98 - 13:51

افزودن دیدگاه جدید