کد مطلب: 

232574

پژوهشگاه ICT؛ پل ارتباطی مجموعه‌های شهری با نهادهای رسمی و بین‌المللی

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، با اشاره به تفاهم نامه اخیر خود با پژوهشگاه ICT، اعلام کرد: این پژوهشگاه یک پل ارتباطی مجموعه‌های شهری با نهادهای رسمی و بین‌المللی است.
پژوهشگاه ICT؛ پل ارتباطی مجموعه‌های شهری با نهادهای رسمی و بین‌المللی

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد رجائیان در خصوص تفاهم نامه اخیر خود با پژوهشگاه ICT، اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری  مشهد و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مربوط به شاخص‌های عملکردی شهرهای هوشمند برای شهر مشهد، به امضا رسید.

وی، ادامه داد: با توجه به اینکه در ابتدای راه قرار داریم و فاز اول این پروژه در حال پیشروی است، نمی توان ارزیابی نهایی از این تفاهم نامه ارائه کرد اما با تکمیل اطلاعات، قطعا به نقاط خوبی دست خواهیم یافت.

رجائیان، با اشاره به نقش پژوهشگاه ICT در فرآیند جمع‌آوری ارزیابی شهر هوشمند مشهد، گفت: حضور این پژوهشگاه  از این حیث که یک نهاد حاکمیتی است، بسیار ارزشمند بوده و ظرفیت‌های بالایی برای مجموعه‌های پایین دستی فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، به مصداقی از این ظرفیت ها اشاره و اظهار کرد: به عنوان مثال ما به واسطه پژوهشگاه توانسته ایم با نهادهای رسمی و بین‌المللی ارتباط برقرار کنیم و از این رو پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک پل ارتباطی خوب به شمار می‌رود.

وی، به یکی از روابطی که به واسطه پژوهشگاه مذکور ایجاد شده، اشاره کرد و گفت: اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) یکی از نهادهای بین‌المللی بود که با همراهی و کمک پژوهشگاه ICT، موفق به تعامل شدیم و در حال حاضر نمونه‌های موفق شهر هوشمند مشهد، توسط کارشناسان و متخصصان این اتحادیه، در حال بررسی و ارزیابی است.

رجائیان، در پاسخ به این سوال که آیا معیار و چارچوب ثابتی برای تعیین شاخص استاندارد شهر هوشمند در ITU وجود دارد یا خیر؟ گفت: ITU شاخص‌های  استانداردی تعریف کرده است که تمام شهرها از جمله مشهد، بر اساس آن ارزیابی می‌شوند.

به گفته مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، در حال حاضر در فاز نخست این پروژه قرار داریم که بخش عمده‌ای از آن، بر عهده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر هوشمند مشهد است.

بر اساس این گزارش، اوایل تابستان ۹۸ بود که تفاهم‌نامه همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مربوط به شاخص‌های عملکردی شهرهای هوشمند برای شهر مشهد، به امضا رسید. دکتر یزدانیان در حاشیه امضای این تفاهم نامه، بر ارتباط خوب ITU با این پژوهشگاه، تاکید کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-21 10:33

افزودن دیدگاه جدید