کد مطلب: 

232434

رئیس مرکز ملی فرش ایران: استارت‌آپ‌های تخصصی فرش در نمایشگاه فرش دستباف حضور می‌یابند (+تصاویر)

رئیس مرکز ملی فرش ایران، گفت: استارت‌آپ‌ها از سال گذشته به سمت حوزه فرش آمدند و روز ششم شهریور در نمایشگاه فرش دستباف استارت‌آپ‌های تخصصی فرش حضور خواهند یافت.
رئیس مرکز ملی فرش ایران: استارت‌آپ‌های تخصصی فرش در نمایشگاه فرش دستباف حضور می‌یابند (+تصاویر)

به گزارش خبرنگار سیتنا، فرشته دست پاک امروز یکشنبه در نشست خبری برنامه‌های مرکز ملی فرش دستباف ایران در بیست و هشتمین نمایشگاه فرش دستباف، گفت: فرش کالایی 100 درصد ایرانی است و از انجا که امسال با عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است بنابراین در طول برگزاری این نمایشگاه برنامه های ویژه ای داریم.

رییس مرکز ملی فرش ایران بیان داشت: روز نخست این نمایشگاه که از سوم شهریور اغاز می شود با نام فرش دستباف و رونق تولید و روز دوم با عنوان فرش دستباف اینده و صلح جهانی و روز سوم یعنی پنجم شهریور با عنوان فرش دستباف و هویت تاریخی نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح نمایشگاه با حضور رییس جمهور یا معاون ریسس جمهور خواهد بود بیان داشت: روز چهارم نمایشگاه با عنوان فرس دستباف هنر زنان سرزمین مادری و روز پنجم با عنوان فرش دستباف و تجارت جهانی و روز ششم با عنوان فرش دستباف توسعه پایدار و در نهایت هم روز هفتم با عنوان فرش دستباف نگاره ای از بهشت نامگذاری شده است.

دست پاک بیان داشت : در هر رو برنامه های ویژه ای از جمله نشست های تخصصی در زمینه صادرات، کار افرینی و همچنین برگزاری نشست هایی با موضوع استارت اپ ها با موضوع بهبود فن اوری در فرایند تولید خواهیم داشت.

وی با اشاره به برگزاری یک نشست تخصصی در رابطه با اشتغال و توسعه کار افرینی در روز پنجم نمایشگاه، گفت: دو میلیون نفر در حوزه فرش دستباف فعالیت می کنند و با کمترین سرمایه گذاری در این بخش می توان ارزش افزوده ایجاد کرد.

دستپاک ابراز کرد: آیین تجلیل از بانوان سرزمین فرش برای تقدیر از بانوان نمونه کارآفرین حوزه فرش دستباف در روز ششم شهریورماه و در چارچوب نمایشگاه بین المللی فرش برگزار می شود. استارت آپ‌ها از سال گذشته به سمت حوزه فرش آمدند و روز ششم شهریور در نمایشگاه فرش دستباف استارت آپ های تخصصی فرش حضور خواهند یافت.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در رابطه با بودجه اختصاص یافته از سوی مجلس برای بیمه قالیبافان گفت: در بودجه امسال مبلغ 1888 میلیارد ریال از سوی مجلس برای بیمه قالیبافان در نظر گرفته شد که این رقم در مقایسه با سال گذشته حدود سه برابر افزایش یافته است.

دست‌پاک گفت: مجلس شورای اسلامی بودجه اختصاص یافته برای بیمه قالیبافان را به دولت ابلاغ کرده است، اما هنوز با توجه به شرایط جنگ اقتصادی تخصیصی انجام نشده است.

وی افزود:‌ 80 درصد از تولیدات فرش دستبافت کشور صادر می‌شود و زمانی می‌توان بر روی توسعه صادرات کار کرد که بر روی برند سازی این صنعت کار شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در مورد صادرات فرش به آمریکا گفت: فرش دستبافت ایران بعد از نفت دومین کالای تحریمی است، به همین دلیل با توجه به تحریم شدن فرش دستبافت کشورمان صادرات 29 درصدی فرش به این کشور را از دست داده‌ایم.

دست‌پاک در رابطه با صادرات فرش به آلمان گفت: ‌12 درصد از محصولات تولیدی فرش دستبافت کشورمان به آلمان صادر می‌شد که با توجه به فعال بودن اتحادیه فرش در این کشور و همچنین وجود انبارهای بزرگ فرش دستبافت در هامبورگ آلمان این میزان صادرات فرش به این کشور را حفظ کرده‌ایم.

وی افزود:‌ البته مشکلات ارزی و مسائل ناشی از نقل و انتقالات مالی ناشی از تحریم‌ها بر صادرات فرش به سایر کشورها بی‌تاثیر نبوده اما به دنبال جایگزین کردن کشورهای دیگر مثل کشورهای آ.س.آن هستیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در پاسخ به این سؤال که سالانه چه میزان از صادرات فرش درآمد عاید کشور می‌شود، گفت: صادرات ما صرفا از طریق گمرکات کشور نیست و صادر کنندگان فرش دستبافت با توجه به اینکه سالهاست در این حوزه فعالیت می‌کنند از مبادی دیگر این صادرات را انجام می‌دهند.

عکاس: زهرا حسینی رزاقی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-18 14:07

افزودن دیدگاه جدید