کد مطلب: 

232403
معاون طرح و برنامه وزارت صمت در جمع فعالان رمز ارز:

دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها بزودی نهایی می شود/ با قانونی شدن فعالیت رمز ارزها، کسب و کارهای جدید شکل خواهند گرفت

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت:نگاه حاکم بر فناوری نوین در مجموعه‌ی دولت و وزارتخانه مثبت است و باید ازفرصت های این حوزه استفاده شود.
دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها بزودی نهایی می شود/ با قانونی شدن فعالیت رمز ارزها، کسب و کارهای جدید شکل خواهند گرفت

به گزارش سیتنا، دکتر سعید زرندی در جمع فعالان رمز ارزها گفت: در گذشته در مواجه با فناوری ها و کسب و کارهای نوین عکس العمل ها مثبت نبود و زمان زیادی می گذشت تا با این حوزه ها کنار بیایند.

زرندی افزود: در موضوع رمز ارزها، دولت با سرعت بهتری عمل کرد و نسبت به دیگر فناوری ها، به نسبت خوب و به موقع عمل شد و تلاش شد تا به جای مقاله با این بخش، برای آن چارچوب و قانون مشخص شود.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: در اقتصاد آینده دنیا، رمز ارزها نقش مهمی را خواهند داشت و می خواهیم این صنعت در کشور شکل بگیرد.

وی گفت: باید از زیر زمینی شدن فعالیت ها جلوگیری کرد و در این راستا دستورالعمل صدور جواز استخراج رمز ارزها پس از مشورت با صاحب نظران و فعالان این بخش، نهایی می شود.

زرندی تصریح کرد: در موضوع استخراج رمز ارزها، سرعت در زمان صدور مجوز خیلی اهمیت دارد و در این مساله دقت لازم خواهد شد.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: با قانونی شدن فعالیت این بخش، کسب و کارهای جدید دیگری هم شکل خواهد گرفت به طوری که در زمینه تولید ماینر، سیستم های خنک کننده، طراحی فارم ها و... نیز برخی وارد کار شده اند.

وی در پاسخ به انتقاد فعالان تولید رمز ارزها از قیمت تعیین شده انرژی گفت: در مرحله اول، انچه برای ما مهم بود قانونی شدن و در چارچوب قرار گرفتن این کسب و کار است.

زرندی توضیح داد: بعد از تدوین دستور العمل صدور جواز و تعیین سقف صنعتی شدن استخراج ارز رمزها و فعالیت قانونی این بخش، با همفکری و همراهی سایر بخش های مرتبط مثل وزارت نیرو می توان ، راه توسعه و حل مشکلات این صنعت را دنبال کرد.

در این جلسه صاحب نظران و فعالان استخراج رمز ارزها، نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری استخراج رمز ارزها ارائه کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-17 22:55

افزودن دیدگاه جدید