کد مطلب: 

232376

وزیر صمت: راه نجات اقتصادی توجه به فناوری‌های نوین و استارت‌آپ‌هاست

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: علیرغم شرایط سختی که دشمن برای ما به وجود آورد، اما خوشبختانه افزایش درخواست سرمایه گذاری برای ورود به تولید داشته ایم که این امر نشانگر جاری بودن روحیه امید، کار و تلاش در کشور و شکست نقشه‌های دشمن است.
وزیر صمت: راه نجات اقتصادی توجه به فناوری‌های نوین و استارت‌آپ‌هاست

به گزارش سیتنا، رضا رحمانی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به سفر خود به این استان و حضور در شهرستان‌های ملایر و تویسرکان، بیان کرد: در این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه مبل و منبت وجود دارد که باید مسئولان برای توسعه صادرات این صنعت اهتمام بیشتری داشته داشته باشند.

لزوم داشتن نگاه ویژه برای صنعتی کردن محصولات انگور و گردوی ملایر و تویسرکان

او با بیان اینکه دو شهرستان ملایر و تویسرکان از قطب های گردو و انگور کشور هستند، تصریح کرد: باید با نگاه ویژه تری برای صنعتی کردن این محصولات اقدام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اهم برنامه ها و اولویت های این وزارتخانه در سال رونق تولید، افزود: هفت محور برنامه های وزارت صمت، تدوین و ابلاغ شده است که در راستای این محورها برای توسعه استان می توان قدم های خوبی برداشت.

رحمانی، فعال سازی معادن کوچک مقیاس به خصوص در حوزه فلزات را از دیگر برنامه های امسال این وزارتخانه دانست و گفت: استان همدان از این ظرفیت می تواند به صورت ویژه ای بهره مند شود.

راه نجات اقتصادی، توجه به فناوری های نوین و استارت آپ‌هاست

او با بیان اینکه راه نجات اقتصادی توجه به فناوری های نوین و استارت آپ‌ها است، تصریح کرد: خوشبختانه برای اولین بار نمایشگاه توانمندی‌های ساخت داخل و رونق تولید را برگزار کردیم که با دیگر نمایشگاه‌ها متفاوت بوده است و با استقبال خوبی نیز مواجه شد که نشانگر این است که نهضت ساخت داخل با قدرت و قوت در حال شکل گیری است.

نوین سازی نظام بازرگانی و تکمیل سامانه‌ها از توزیع تا مصرف در دستور کار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود نوین سازی نظام بازرگانی و تکمیل سامانه ها از توزیع تا مصرف را از دیگر برنامه های وزارتخانه دانست و بیان کرد: در حال حاضر 538 هزار انبار را شناسایی کردیم که در سامانه جامع انبارها قرار گرفته است، آمار تمام قطعات و اجناس نیز به روز است و کمک می کند تا بتوانیم بهترین تصمیم را برای مدیریت توزیع داشته باشیم.

افزایش درخواست سرمایه گذاری برای ورود به تولید، نشانگر شکست نقشه های دشمن است

او با یادآوری شرایط سخت تحمیلی دشمن بر اقتصاد کشور، اضافه کرد: باید این نوید را داد که علیرغم همین شرایط سختی که دشمن برای ما به وجود آورد، اما خوشبختانه افزایش درخواست سرمایه گذاری برای ورود به تولید داشته ایم که این نشانگر جاری بودن روحیه امید، کار و تلاش در کشور و شکست نقشه‌های دشمن است.

گفتنی است، جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان امروز شنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولین استانی برگزار شد.

رضا رحمانی در این جلسه از استاندار همدان برای تدوین سند توسعه این استان که با چشم انداز خوبی نوشته شده است، تشکر و از اصناف و تولیدکنندگان همدانی که در این شرایط سخت همواره همراه مردم و مسئولین بوده اند و نگذاشتند حتی یک واحد تولیدی نیز تعطیل نشود، قدردانی کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-17 12:39

افزودن دیدگاه جدید