کد مطلب: 

232369

سازمان تنظیم مقررات امتیاز نسل سوم رگولاتوری را کسب کرد

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری، اعلام کرد: براساس رتبه‌بندی اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU) سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی امتیاز رگولاتوری نسل سوم را کسب کرد.
سازمان تنظیم مقررات امتیاز نسل سوم رگولاتوری را کسب کرد

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید بابک ابراهیمی افزود: رگولاتوری ایران در سال ۲۰۱۷ با ۱۷۷ امتیاز رتبه ۸۷ را در میان رگولاتوری‌های عضو ITU کسب کرده بود که در سال ۲۰۱۸ با کسب ۵ امتیاز بالاتر به رتبه ۷۷ ارتقاء یافت.

وی درباره شاخص‌های ارزیابی ITU، اظهار کرد: اتحادیه جهانی ارتباطات عملکرد رگولاتوری کشورهای عضو را در چهار حوزه اختیارات، وظایف، نظام رگولاتوری و چارچوب رقابتی و براساس شاخص‌هایی همچون میزان رقابتی بودن بازارهای مختلف، اجرای طرح ترابردپذیری، نظارت بر خدمات و طیف فرکانس، نوع مجوزهای صادر شده، نظارت بر کیفیت خدمات و ... ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی سعی دارد با اجرای برنامه‌های عملیاتی و کسب حداقل ۸۵ امتیاز، جایگاه نسل چهارم رگولاتوری را کسب کند، درباره تفاوت رگولاتوری نسل سوم و چهارم، گفت: رگولاتوری نسل سوم، سرمایه‌گذاری، نوآوری، دسترسی به ICT، رقابت در خدمات و حمایت از مصرف‌کننده را فراهم می‌کند. اما در رگولاتوری نسل چهارم علاوه بر این موارد، تدوین مقررات یکپارچه برای رسیدن به اهداف اجتماعی و اقتصادی و مشارکت عمومی در تدوین مقررات نیز در رگولاتوری‌ها ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-17 12:06

افزودن دیدگاه جدید