کد مطلب: 

232304

خبر خوش برای پرداخت معوقات و پاداش پایان خدمت فرهنگیان/ دریافت مجوز 43 هزار استخدام

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره معوقات حق التدریس گفت:در حال جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. در این زمان بحث ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی با شرایط خاصی دریافت شد، البته رتبه بندی استاندارد باید در قالب لایحه به مجلس برود و اجرا شود اما ۲۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص گرفتیم که تا قبل اول مهر وارد احکام معلمان می کنیم.
خبر خوش برای پرداخت معوقات و پاداش پایان خدمت فرهنگیان/ دریافت مجوز 43 هزار استخدام

به گزارش سیتنا، سید جواد حسینی در شورای اداری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سفر به استان سیستان و بلوچستان بازدید از پنج مدرسه در حال ساخت انجام و یک مدرسه نیز به همت خیرین کلنگ زنی شد که می تواند تبدیل به مدرسه حیات طیبه ‌شود گفت: خوشحال شدیم که کلنگ احداث ۴۸ مین مدرسه اختصاصی اوتیسم و اولین مدرسه اوتیسم استان امروز به زمین زده شد.

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی متعهد شد تا شش ماهه اول امسال هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه و خدمات و وسایلی چون ویلچر به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان استان قرار بگیرد. همچنین فاز اول بیمارستان فرهنگیان را بازدید کردیم و تعهد کردیم با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان فاز دوم نیز تکمیل شود و تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۶۷ میلیارد از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تجهیز سیستم گرمایشی کل کشور به استان سیستان اختصاص می یابد که ۶۰ میلیارد تومان آن مربوط به سیستم حرارتی است گفت: قول دادیم اول مهر پایان مدارس با بخاری نفتی را جشن بگیریم که شامل ۲۴ هزار کلاس درس می شود. هفت میلیارد تومان نیز برای تامین تجهیزات است.

حسینی با بیان اینکه بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای نوسازی اختصاص یافته است گفت: پایان مدارس خشت و گلی را در اول مهر وعده دادیم.

وی درباره معوقات حق التدریس گفت:در حال جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. در این زمان بحث ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار رتبه بندی با شرایط خاصی دریافت شد، البته رتبه بندی استاندارد باید در قالب لایحه به مجلس برود و اجرا شود اما ۲۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص گرفتیم که تا قبل اول مهر وارد احکام معلمان می کنیم.

حسینی ادامه داد: برای حق التدریس شاغلین تامین ۲۴۰ میلیارد تومان لحاظ شده است. پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز اول و آخرشهریور طی دو مرحله پرداخت می‌شود و معوقات ۵۰ درصد خرید خدمات و برونسپاری و معلمان خارج از کشور تا شهریور پرداخت می‌شود.

حسینی افزود: ۴۳ هزار مجوز استخدام برای جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ برای اول مهر دریافت کرده‌ایم. البته ۶۰ هزار بازنشسته نیز خواهیم داشت. اول مهر ۱۴۲ میلیون جلد کتاب درسی با ارز دولتی چاپ و به انبار استان‌ها رفته و حتی یک دانش آموز بدون کتاب، معلم و کلاس نباید داشته باشیم.

حسینی ضمن اعلام اینکه حساب یکپارچه از اول مهر افتتاح و پرونده سلامت الکترونیکی برای دانش آموزان صادر خواهد شد گفت: در شش استان برای بازنشستگان باشگاهدایر شده که تا سال ۹۹ برای همه استان ها افتتاح خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به گسترش و تقویت فعالیت‌های داوطلبانه خیرین اشاره کرد و با بیان اینکه ۱۳۳هزار کلاس درس و به عبارتی بیش از یک سوم مدارس را خیرین تعهد کرده و ساخته‌اند گفت: کارگروه تسهیل امور خیرین و رفع موانع مدرسه سازی هفته آینده تشکیل جلسه می دهد تا خیرین دغدغه کار اجرایی نداشته باشند. مجمع خیرین توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای را نیز کلید زدیم.

وی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین مدرسه سار گفت: افراد در حیطه‌های تخصصی مختلف می توانند به مدرسه کمک کنند. انواع کار خیر و یاوری‌ها در درون مدرسه قابل انجام است. از اول مهر انجمن خیریاران دانش‌آموزی را نیز کلید می زنیم. خیریه‌های آموزشیاری را نیز مدنظر داریم.

حسینی با اشاره به استانداردسازی فضا و تجهیزات عنوان کرد: ۱۰۷ هزار مدرسه داریم که یک سوم آنها نیازمند مقاوم سازی هستند. ازسال ۹۲ تا ۹۸ در سیستان و بلوچستان ۴۰۰۰ کلاس درس تحویل شده و اعتبارات تخصیصی به استان رشد قابل توجهی داشته است. فقط امسال ۳۱۸ میلیارد اعتبار ملی برای سیستان و بلوچستان تخصیص داده شده است و ۵۰۰ کلاس تا اول مهر تحویل می شود. باید ۱۶۷ مدرسه خشت و گلی استان را نیز اصلاح کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-16 00:13

افزودن دیدگاه جدید