کد مطلب: 

232301

واکنش توئیتری ظریف به آزاد شدن نفتکش گریس-۱

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی توئیتری به خبر آزاد شدن نفتکش حامل نفت ایران توسط دولت منطقه جبل‌الطارق واکنش نشان داد.
واکنش توئیتری ظریف به آزاد شدن نفتکش گریس-۱

به گزارش سیتنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر پنج‌شنبه پس از رفع توقیف نفتکش حامل نفت ایران با حکم دادگاه عالی جبل‌الطارق با انتشار پیامی توئیتری به تلاش‌های آمریکا برای تمدید توقیف این نفتکش واکنش نشان داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این پیام توئیتری خاطرنشان کرد: «آمریکا که در پیشبرد اهداف خود از طریق تروریسم اقتصادی -از جمله محروم کردن بیماران سرطانی از داروهای موردنیازشان- شکست خورده است، تلاش کرد تا با سوءاستفاده از نظام حقوقی، اموال ما [نفتکش گریس-1] را در آب‌های بین‌المللی به سرقت ببرد. این تلاش برای راهزنی دریایی به‌خوبی نشان می‌دهد که دولت ترامپ تا چه حد قوانین را خوار می‌شمرد.»

قاضی دادگاه عالی جبل‌الطارق بعد از ظهر روز پنج‌شنبه در حالی حکم رفع توقیف نفتکش حامل نفت ایران را صادر کرد که بر اساس گزارش‌های رسانه‌های جبل‌الطارق، ساعاتی پیش وزارت دادگستری آمریکا نامه‌ای به مقامات قضایی جبل‌الطارق ارسال کرده و از آنها خواسته بود توقیف نفتکش گریس-1 را تمدید کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-08-15 23:51

افزودن دیدگاه جدید