کد مطلب: 

232235

تلاش برای ارتقای نقش وزارت ارتباطات در نظام تصمیمات

رئیس کارگروه میز دولت در نخستین جلسه این کارگروه، با اشاره به اظهارات وزیر ارتباطات گفت: این کارگروه به دنبال ارتقای نقش وزارتخانه در نظام تصمیمات و پیشنهادات است.
تلاش برای ارتقای نقش وزارت ارتباطات در نظام تصمیمات

به گزارش سیتنا، نخستین جلسه کارگروه میز دولت صبح امروز چهارشنبه (۲۳ مردادماه) در محل پژوهشگاه ICT و با حضور نمایندگانی از این پژوهشگاه، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ملی پست، پست بانک و جمعی از مشاوران وزیر ارتباطات برگزار شد.

سعید عندلیبی در خصوص این کارگروه اظهار کرد: طبق یکی از اصول قانون اساسی، وزرا و اعضای کابینه دولت ضمن اینکه مسئول اعمال خود در وزارتخانه هستند، مسئول اعمال دیگران هم در هیات دولت هستند؛ از این رو هر وزیری که در جلسه هیات دولت شرکت می کند، ضمن مشارکت در تصمیمات دولت، باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مهندس آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات تاکید کردند که باید به منظور ارتقای نقش وزارتخانه در نظام تصمیم و پیشنهادات، ساختاری ایجاد شود که متشکل از صاحبنظران دانشگاهی و واحدهای تابعه وزارتخانه مذکور، بتوانند موضوعات مطرح در هیات دولت را کارشناسی کرده و با انتقال آنها به وزیر ارتباطات، بستری فراهم کنند تا ایشان تصمیمات و نقطه نظرات این کارگروه را در جلسات هیات دولت منعکس کنند.

عندلیبی افزود: همین مساله سبب شد تا کارگروه میز دولت تشکیل شود و در جلسات متوالی، به مسائل و دغدغه های بخش های مختلف رسیدگی شود.

مشاور وزیر ارتباطات در امور دولت همچنین با ابراز امیدواری از اینکه با تدوین آیین نامه داخلی کارگروه مذکور بتوان نقش وزارتخانه را در نظام تصمیمات ارتقا داد، گفت: با طرح موضوعاتی حول محور ICT و اتخاذ نظرات واحدهای تخصصی زیرمجموعه وزارت ارتباطات در نظام قانون گذاری و مقررات و طرح موضوعات حقوقی مترتب بر هر پیشنهاد می توان این مساله را عملیاتی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که اولویت این کارگروه بر تنقیح قوانین موجود خواهد بود یا بر خلاء قانونی در این بخش متمرکز می شود، گفت: بنده به عنوان کارشناسی که سال ها در حوزه قانون و قانون نویسی فعالیت می کنم معتقدم ما در کشور با تعدد قوانین مواجه هستیم و تنقیح قوانین یک اولویت به شمار می رود.

عندلیبی ادامه داد: از سوی دیگر در اولین جلسه از کارگروه میز دولت مشخص شد که به احتمال بسیار زیاد، در بخش ICT با خلاء قوانین مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: حوزه ICT به عنوان یکی از حوزه های جذاب، متولی زیادی در کشور دارد و مشکلاتی که اکنون در بعضی موارد به وجود می آید نیز به دلیل تضارب آراء است.

رئیس کارگروه میز دولت خاطرنشان کرد: تمام موازی کاری ها سبب شد این دغدغه به سمتی رود که تولیت ICT در کشور مختص به وزارت ارتباطات باشد و دیگران به عنوان همکار این مسیر را همراهی کنند.

عندلیبی همچنین در خصوص نقش پژوهشگاه در این کارگروه گفت: نقش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کلیت امر به خصوص در مباحث تئوریک و تولید محتوا و به لحاظ حضور نمایندگان دانشگاهی، می تواند کمک کند تا موضوعات تئوریک قوانین و مقررات و همینطور تصمیمات در بخش ICT، با چارچوب قدرتمندی شکل بگیرد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان حاضر در این کارگروه به محورهای مهمی از جمله استفاده از مدیران باتجربه و متخصص، رفع خلاء قانونی محرز در حوزه ICT، رفع مشکل تصمیم سازی ها از کمیسیون اصلی به فرعی، حل معضل تعدد متولی در این حوزه، به روز کردن برخی قوانین و تبیین جایگاه واقعی سازمان ها برای جلوگیری از موازی کاری، پست لجستیک و مهیا کردن تجارت الکترونیک داخلی و خارجی اشاره شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-14 16:58

افزودن دیدگاه جدید