کد مطلب: 

232226

محمد خُدادی: رشد کیفی تبلیغات، لازمه‌ی توسعه‌ی اقتصاد ملی است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: همسوسازی جریان رسانه‌ای کشور با تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه تبلیغات از سیاست‌های معاونت مطبوعاتی برای کمک به رشد اقتصادی و رونق تولید کالا و خدمات داخلی است.
محمد خُدادی: رشد کیفی تبلیغات، لازمه‌ی توسعه‌ی اقتصاد ملی است

سومین نشست کارگروه تخصصی تبلیغات با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان این حوزه برگزار شد.

محمد خُدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با تاکید بر اهمیت و جایگاه تبلیغات به عنوان فرصتی بزرگ برای تسهیل فضای کسب و کار و مهندسی جریان اقتصادی کشور در حوزه تولید، توزیع و مصرف کالا و کمک به اقتصاد کلان کشور، گفت: ایجاد ظرفیت‌های گفتمانی در این فضا از وظایف کارگروه تخصصی تبلیغات به عنوان اتاق فکر حوزه تبلیغات کشور است.

وی رشد کیفی تبلیغات را لازمه توسعه فضای اقتصاد ملی دانست و گفت: همسوسازی جریان رسانه‌ای کشور با تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه تبلیغات از سیاست‌های معاونت مطبوعاتی برای کمک به رشد اقتصادی و رونق تولید کالا و خدمات داخلی است که در این مسیر می‌توان از ظرفیت‌های فکری و ابزارهای هر دو عرصه استفاده کرد و هنر استفاده از این ظرفیت‌ها در اختیار هر دو سوی این طیف به عنوان کنشگران و حلقه‌های واسط ارتباطی دولت و مردم قرار دارد.

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی نیز در این نشست با تأکید بر لزوم هماهنگی بیشتر و هم‌افزایی بین بخشی در حوزه‌های مختلف برای کمک به نقش هدایتی و نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی تبلیغات در کشور گفت: با سیاست‌های جدید معاونت مطبوعاتی و رویکرد اخیر این دفتر، وظایف و مسئولیت‌های ذاتی و حاکمیتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه با قوت بیشتری قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

احسان الله حجتی با اشاره به پیگیری و انجام برخی فعالیت‌های زیرساختی در این حوزه هم چون کمک به شکل گیری تشکل‌های تبلیغاتی، ساماندهی تبلیغات فضای مجازی و پالایش ضوابط و مقررات موجود، افزود: تدوین نقشه راه با شناسایی چالش‌ها و موانع پیش‌رو در کنار ارایه راهکارهای مناسب برای برون رفت از آن‌ها نیز با بهره گیری از ظرفیت کارگروه تخصصی تبلیغات در دستور کار قرار دارد.

در این نشست هم چنین اولویت‏‌های کارگروه تبلیغات برای برگزاری میزگردهای تخصصی با توجه به موضوعات مبتلابه و دغدغه‌های فعالان و متخصصان این حوزه مانند "دوره‌های آموزشی فعالان تبلیغات، تاسیس تشکل‌های تبلیغاتی، تحریم اقتصادی و فرصت تبلیغات کالاهای داخلی، آسیب‌شناسی تعدد مراجع تصمیم‏ گیری در حوزه تبلیغات، مدیریت محتواهای تبلیغات" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-14 13:53

افزودن دیدگاه جدید