کد مطلب: 

232065

نشست مشترک رئیس پژوهشگاه ICT با رئیس دانشگاه آزاد تهران غرب

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست مشترک با رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب، ضمن اعلام امکان استفاده اساتید دانشگاهی از فرصت مطالعاتی این پژوهشگاه، عنوان کرد: زیرساخت لازم برای کارآموزان دانشگاهی فراهم شده است.
نشست مشترک رئیس پژوهشگاه ICT با رئیس دانشگاه آزاد تهران غرب

به گزارش سیتنا، نشست مشترک دکتر وحید یزدانیان رئیس پژوهشگاه ICT و دکتر پروین داد اندیش رئیس دانشگاه آزاد تهران غرب و با همراهی جمعی از مدیران دانشگاه و پژوهشگاه، صبح امروز (۲۰ مردادماه) در محل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد واحد تهران غرب برگزار شد.

دکتر یزدانیان در این جلسه ضمن معرفی مختصری از پژوهشکده های فعال در پژوهشگاه ICT، به تفاهم نامه ای که پیش از این بین دو مجموعه به امضا رسیده بود اشاره و اظهار کرد: این تفاهم نامه به چند فراز اصلی مبتنی بر آموزش و پژوهش تاکید دارد و کلیاتی هم در خصوص آنها عنوان شده که نیاز به عملیاتی شدن فرآیند آن است.

وی کارآموزی و برگزاری دوره های آموزشی را از اقدامات قابل انجام پژوهشگاه ICT برای دانشجویان پیشنهاد کرد و گفت: این دو پیشنهاد آموزشی برای یک همکاری مشترک می تواند یکی از نقاط شروع مرحله عملیاتی به شمار رود.

یزدانیان در خصوص نحوه کارآموزی گفت: در این خصوص علاوه بر فضای کافی، زیرساخت لازم فراهم شده و می توان در کنار آنها از آزمایشگاه های ICT هم بهره برد.

برگزاری دوره با پژوهشگاه؛ صدور گواهینامه با دانشگاه

رئیس پژوشگاه ICT در خصوص برگزاری دوره های آموزشی نیز گفت: ما می توانیم برای این دوره ها اعلام نیاز کنیم اما نمی توان طبق تجربیات قبلی، از صنعت این انتظار را داشت که دوره ای که خودش طراحی و اجرا کرده را برای دانشجویان تازه وارد ارائه کند، در نتیجه پژوهشگاه می تواند در زمینه های مختلف مانند حوزه ICT هم برای مجموعه همکاران و هم در قالب میزبانی مجموعه ICT، با اعلام فراخوانی، علاقمندان هر دوره را ثبت نام کند.

وی با اشاره به گواهینامه آموزشی مورد نیاز برای دوره های مختلف، یادآور شد: بعد از برگزاری دوره های آموزشی در پژوهشگاه، دانشگاه به عنوان یک مرجع معتبر علمی می تواند گواهینامه و مدارک نهایی برای دانش آموختگان را صادر کند.

انتشار مجوز برای مجلات علمی دانشگاهی

یزدانیان در خصوص موضوع پژوهش نیز اظهار کرد: انتشار مجلات یکی از مسائلی است که با جدیت در خروجی اقدامات ما در حال انجام است و ما آماده هرگونه لجستیک و پشتیبانی برای مستندات علمی که از طرف دانشگاه معرفی می شود، هستیم و مجوز نشر را صادر خواهیم کرد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: حتی برای انجمن های علمی که در دانشگاه فعالیت می کنند هم قادر به انتشار مجوز هستیم و در مقابل، از دانشگاه انتظار داریم تا ما به ازای انتشار مجله، در زمینه داوری ها، از توانمندی اساتید دانشگاه در قالب داوری مجلات استفاده کنیم.

وی همچنین از اتفاق اخیر پژوهشگاه ICT خبر داد و افزود: اتفاقی که به تازگی در پژوهشگاه ICT رخ داده، موضوع آزادسازی اسناد و مدارک پژوهشی است. لذا با توجه به یکی از بندهای تفاهم نامه و سابقه دیرینه پژوهشگاه در تحقیقات مخابراتی و فنی، اکنون کل مستندات از یک سال پیش به قبل در دسترس است و به محض معرفی فعالان دانشگاهی، دسترسی به این پژوهش ها برای آنها باز خواهد شد.

یزدانیان یکی دیگر از مسائل محقق شده در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را، فرصت مطالعاتی عنوان و اظهار کرد: اکنون زیرساختی فراهم است تا اساتید در این مرکز حاضر شده و بتوانند از فرصت موجود مطالعاتی استفاده کنند.

رئیس پژوهشگاه ICT با اشاره به اهمیت تجاری سازی و برخی از تجارب پروژه های این پژوهشگاه، گفت: به نظر می رسد مرکز تحقیقاتی اقتصاد خلاق که در دانشگاه آزاد تهران غرب وجود دارد، در صورت برخورداری از قابلیت های لازم، می تواند با عملیاتی کردن رویدادهای مشترک با پژوهشگاه در ابعاد مختلف، به ارتقای جایگاه و وجهه هر دو مجموعه کمک قابل توجهی کند.

تغییر رویکردها به سمت عملیاتی شدن پروژه های کوچک

همچنین دکتر پروین داداندیش در این جلسه به ظرفیت ۱۶ هزار نفری دانشگاه آزاد واحد تهران غرب اشاره و تاکید کرد: یکی از اولویت ها، حل مساله است که امیدواریم بتوانیم با توجه به ظرفیت های موجود در هر مجموعه، به حل مساله منطقه و کشور، کمک کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب ادامه داد: متاسفانه یکی از مسائل قابل نقد در پروژه های در حال اجرا، تمرکز آنها به ابعاد بزرگ و کلان فنی است و در اثر این اتفاق، مسائل فنی کوچک روی زمین مانده است؛ لذا باید رویکردها تغییر کند. 

وی تشریح کرد: بخشی از این تغییر رویکرد به اعتمادسازی مربوط می شود زیرا با ایجاد اعتماد می توان دانشجویان و نخبگان فنی را به حضور در میدان پروژه های عملیاتی ترغیب کرد.

داداندیش با تاکید بر ضرورت تفکیک کار مدیریت از آموزش گفت: در یکی از دوره ها شاهد تاسیس مراکز علمی و دانشگاهی وابسته به هر وزارتخانه و در نهایت استفاده از نیروی فارغ التحصیل در مرکز دولتی مربوطه بودیم؛ لذا بهتر است که نهادهای سیاسی و تصمیم گیرنده کار آموزش را به نهاد آموزشی واگذار کنند تا با همکاری متقابل، بتوان از ظرفیت تمام دانشجویان استفاده کرد.

به گفته داداندیش، همکاری فیمابین دانشگاه آزاد واحد تهران غرب و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، می تواند به هم افزایی اقتصادی هم منتهی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-11 15:48

افزودن دیدگاه جدید