کد مطلب: 

231970

کلاهبرداری از 50 نفر با شگرد درج آگهی در سایت

‌فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری اعضای باندی که از طریق درج آگهی در سایت، مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کلاهبرداری از 50 نفر با شگرد درج آگهی در سایت

‌به گزارش سیتنا به نقل از سایت پلیس فارس، سردار سرتیپ رهام‌بخش حبیبی گفت: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکایت خود با موضوع درج آگهی در یکی از سایت ‌ های تبلیغات محور، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت .

وی افزود: شهروندان در اظهارات خود بیان کردند که در فضای مجازی، با یک آگهی تحت عنوان کاریابی و استخدام مواجه شدند و ارائه دهنده آگهی از آنان خواسته مبلغی را به حساب او واریز کنند اما بعد از دریافت وجوه، پاسخگوی تماس‌ها نبوده است.

حبیبی گفت: پس از تحقیقات تکمیلی پلیس، مشخص شد که متهم یا متهمان این پرونده از شگردهای مختلفی برای درج آگهی خود مانند "فروش حیوانات خانگی، کاریابی و استخدام، فروش لوازم خانگی، اخذ ویزا و ..." استفاده می کنند .

وی گفت: با اقدامات فنی و مهندسی مأموران پلیس فتا، در این خصوص اعضای یک باند کلاهبرداری که 3 نفر بودند، شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند .

این مقام ارشد انتظامی در استان فارس با بیان اینکه متهمان در اظهارات خود به کلاهبرداری از 50 نفر به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتراف کردند، افزود: برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل اعتماد نابجا در دام اینگونه افراد قرار می گیرند و بدون تحقیق اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می کنند .

حبیبی از شهروندان خواست هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و تا زمان دریافت کالا و یا انجام خدمات از طرف فرد درج کننده آگهی، مبلغ یا مبالغی را واریز نکنند .

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: شهروندان می توانند در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک دراین رابطه، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس 07121827804 اطلاع دهند .

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-09 09:46

افزودن دیدگاه جدید