کد مطلب: 

231934

افشاگر ویکی لیکس به یک سال حبس و ۴۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شد

چلسی منینگ، افشاگر وب‌سایت‌ ویکی‌لیکس، با امتناع از شهادت علیه این وب‌سایت، متحمل یک سال حبس بیشتر و پرداخت ۴۰۰ هزار دلار جریمه شده است؛ این حکم توسط یک قاضی فدرال تحت عنوان "اهانت به دادگاه" صادر شده است.
افشاگر ویکی لیکس به یک سال حبس و ۴۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شد

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری آر تی، چلسی منینگ، بعد از امتناع از حضور در دادگاه فدرال و شهادت علیه ویکی‌لیکس درخصوص اتهامات اضافه‌شده دیگر علیه این وب‌سایت و جولیان آسانژ، بنیان‌گذار آن، تحت بازداشت در بریتانیا به سر می‌برد.

آنتونی ترنجا، قاضی فدرال الکساندریا در ایالت ویرجینیا، چند روز پیش با درخواست تجدیدنظر منینگ درخصوص جریمه‌ مالی او مخالفت کرد و به تمکن مالی او درخصوص پرداخت جریمه دادگاه اشاره داشت.

علی‌رغم اینکه منینگ عمیقا در قرض فرو رفته است و در زندان از کارش به دور مانده، این قاضی عنوان کرده است که جریمه‌ها قابل پرداختند و بجای اقدام تادیبی، قصد دارد تا او را با اعمال جریمه و زندان به شهادت دادن و همکاری وادار کند.

منینگ در واکنش به احکام قاضی فدرال اظهار کرده ست: "من مایوس هستم، ولی به هیچ وجه متعجب نشدم؛ دولت [آمریکا] و قاضی تاکنون باید فهمیده باشند که این، سبب کوچکترین تغییری در موضع من نمی‌شود".

اکنون ۱۴۷ روز از حبس او می‌گذرد و ۳۸ هزار دلار نیز بدهی بابت جریمه‌ها دارد. اگر این حبس یک سال دیگر ادامه‌دار باشد، وی مجبور به پرداخت ۴۴۱ هزار دلار جریمه به دولت خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-08 18:23

افزودن دیدگاه جدید