کد مطلب: 

231933

پاداش اپل برای کشف باگ‌های امنیتی آیفون

اپل اعلام کرده است که گوشی‌های آیفون را در اختیار محققان امنیتی قرار داده تا به کشف آسیب پذیری و حفره های امنیتی آن بپردازند که در صورت موفقیت در این پروژه به آنها پاداش تعلق می‌گیرد.
پاداش اپل برای کشف باگ‌های امنیتی آیفون

به گزارش سیتنا، اپل که در حفاظت از حریم خصوصی و امنیت سایبری در میان غول های تکنولوژی جهان شهرت بالایی دارد، به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد با در اختیار قرار دادن گوشی های آیفون مخصوص برای پژوهشگران و محققان فعال در حوزه امنیت سایبری و پیدا کردن حفره‌های امنیتی و آسیب پذیری‌های موجود در گوشی‌های مذکور، به ارتقای وضعیت امنیتی گوشی‌های آیفون بپردازد.

بر اساس گزارشی که در مجله فوربس آمده است، به نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته است که این پروژه جدید را در جریان برگزاری کنفرانس امنیتی بلک هت لاس وگاس که آخرین روزش رو پشت سر می‌گذارد نیز اعلام و رسانه‌ای کند.

این آیفون‌های مخصوص که قرار است اپل در اختیار پژوهشگران امنیتی قرار دهد، قابلیت متفاوتی با سایر آیفون‌های معمولی دارد و آن نیز حالت قفل نشده است که به پژوهشگران امکان شناسایی و تشخیص بهتر و راحت‌تر آسیب پذیری‌های گوشی را می‌دهد.

بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که ارائه و انتشار  دستگاهها برای پژوهشگران امنیتی در کنار برنامه تشویقی برای شناسایی باگ و آسیب‌پذیری‌های مربوطه به اپل اجازه خواهد داد تا به روند صعودی و موفقیت آمیز در شناسایی و برطرف کردن باگ های امنیتی جدید در گوشی‌های آیفون ادامه دهد و بدین ترتیب نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران گوشی های آیفون را به سمت و سوی خود جلب کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-08 18:11

افزودن دیدگاه جدید