کد مطلب: 

231794

آذری جهرمی: شبکه‌های اجتماعی بزرگترین ظرفیت در توسعه‌ی گردشگری است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: امروز اقتصاد گردشگری اقتصاد کوچکی نیست و با وجود سرمایه‌هایی که وجود دارد، گردشگری می‌تواند درآمدزایی قابل توجهی را ایجاد کند‌.
آذری جهرمی: شبکه‌های اجتماعی بزرگترین ظرفیت در توسعه‌ی گردشگری است

به گزارش سیتنا، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد با بیان اینکه نیامده‌ایم اینجا تا از پیشرفت ها بگوییم گفت: مردم انتظار دارند وقتی مسوولان به شهرشان می‌آیند از مشکلاتشان و راه حل های آن بگویند که از جمله‌ی این مشکلات ارتباطات جاده‌ای است.
 
وی افزود: جاده مشهد به تربت حیدریه فاقد اینترنت نسل سوم و نسل چهارم است. این شرایط از جاده تربت حیدریه به گناباد هم حکمفرماست. در حالی که این جاده مسیر ترانزیتی است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: ۱۰ سایت جدید تا پایان سال در این مسیر احداث می شود که با احداث آن کل مسیر به نسل سوم و برخی مناطق آن به نسل چهارم تجهیز خواهد شد تا به واسطه آن مشکلات ارتباطی تعدادی از روستاهای شهرستان هم مرتفع شود.
 
وی تصریح کرد: ۷ سایت درون شهری هم هستند که تعدادی از آن‌ها آماده احداث هستند و تعدادی نیز به دلیل مشکلاتی همچون معارض ملکی متوقف شده‌اند که باید مشکلات آنها هم به طور کامل مرتفع و آماده احداث و راه‌اندازی شود تا ارتباطات استان به سطح مطلوب‌تری برسد.
 
وی با بیان اینکه شهرستان گناباد از ظرفیت بی نظیری برخوردار است که مرا شگفت زده کرد، گفت: نمونه اش کاریز یا قنات تاریخی قصبه است که در همین ابتدای جلسه شورای اداری به نوبه خود سعی در معرفی این اثر ارزشمند تاریخی در شبکه اجتماعی خود کردم.
 
آذری جهرمی ادامه داد: با وجود خشکی و کم آبی، آبادانی در منطقه باقی مانده و این اتفاق تاریخی می‌تواند درسی برای برخی رهبران جهان باشد که تاریخ را نمی‌دانند. آنها باید بدانند رودخانه اگر خشک شود ایرانیان بلدند آب را با وجود خشکسالی تامین کنند. خشکی ماند اما روسیاهی‌اش به زغال ماند.
 
وی با اشاره به ضرورت معرفی این اثر ارزشمند تاریخی گفت: من خودم اطلاعی درباره این قنات نداشتم و این باز می گردد به ضعف اطلاع‌رسانی و معرفی آن در حالی که این قنات می تواند شهرستان گناباد را به قطب گردشگری تبدیل کند و ما هم آمادگی این را داریم که زیرساخت‌های ارتباطی برای توسعه گردشگری در شهرستان را فراهم کنیم.
 
وزیر ارتباطات افزود: امروز اقتصاد گردشگری اقتصاد کوچکی نیست و با وجود سرمایه‌هایی که در این شهرستان وجود دارد، گردشگری می‌تواند درآمدزایی قابل توجهی را ایجاد کند‌.
 
آذری جهرمی ادامه داد: بزرگترین ظرفیت در معرفی مناطق گردشگری هم شبکه های اجتماعی است که گام اول را خودم برداشتم و گام دوم با پیگیری فرماندار انجام خواهد شد که این اثر جهانی و تاریخی ارزش این را دارد که یک تمبر ملی برای آن چاپ کنیم که حتما این را در دستور کار قرار خواهیم داد تا در گنجینه فرهنگی کشور ثبت و ضبط شود.
 
وی با تاکید دوباره بر ظرفیت فضای مجازی در معرفی آثار تاریخی گفت: اشتغال از طریق فضای مجازی هم موضوع عجیبی نیست. یک نمونه‌اش ترویج گردشگری است که می تواند شغل ایجاد کند و این هم از ظرفیت های فضای مجازی است.
 
در پایان این نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور افتتاح پروژه های ارتباطی شهرستان های گناباد و بجستان را شامل ارتقا ۴ سایت نسل دوم به نسل سوم و چهارم در روستاهای بیلند، روشناوند، زیبد و قنبرآباد، توسعه‌ پورت تلفن ثابت، ADSL و فیبرنوری و افتتاح سایت های نسل دوم، سوم و چهارم شهری  را صادر کرد.
 
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-05 23:02

افزودن دیدگاه جدید