کد مطلب: 

231767

پژوهشگاه ICT؛ قطب روزآمد پژوهش‌های علمی فناوری اطلاعات

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اساس تمام موفقیت‌ها به روزآمد بودن پژوهش‌ها مربوط می‌شود، تاکید کرد: پژوهشگاه ICT قطب روزآمد پژوهش‌های علمی فناوری اطلاعات است.
پژوهشگاه ICT؛ قطب روزآمد پژوهش‌های علمی فناوری اطلاعات

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در خصوص جایگاه پژوهشگاه ICT برای تکمیل دانش زیرساخت تمام پروژه‌های علمی و قابل اجرا در حوزه ICT، اظهار کرد: نقش پژوهشگاه در پیشبرد امور اجرایی، غیرقابل کتمان است.

وی با بیان اینکه هر موفقیتی حاصل یک پژوهش است، افزود: پایه و اساس تمام موفقیت‌ها نیازمند روزآمد بودن پژوهش‌های انجام شده است و در صورت به‌روز کردن تحقیقات با سایر کشورهای پیشرو در علوم و فناوری اطلاعات می‌توان شاهد موفقیت قابل قبولی بود.

سلیمی در خصوص تاثیر حضور پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در عرصه های علمی کشور، گفت: وجود یک مرجع علمی برای رسمیت بخشیدن به بخشی از تخصصی‌ترین دانش‌های روز دنیا، همواره به شکوفایی آن کمک می‌کند؛ لذا پژوهشگاه ICT می‌تواند استعداد نهفته دانشجویان و نخبگان علمی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شکوفا کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، همچنین با تاکید بر لزوم به فعالیت رسیدن خلاقیت، گفت: ما یا باید با اندیشه رقابت، استخوان‌بندی علمی خود را به‌روز نگه داریم و یا پیوسته کاسه گدایی به دست گرفته و به دانش موجود در کشورهای دیگر چشم ببندیم.

وی، یادآور شد: زمانی که ما داشته‌ها و توانایی‌های خود را آماده و ارائه به بازارهای جهانی کنیم، می‌توانیم مدعی باشیم که اندیشه رقابت را در پیش گرفته‌ایم و در بسیاری از عرصه‌های حوزه ارتباطات پیشرو هستیم.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خاطرنشان کرد: بر این اساس یکی از مسیرهای ارائه و عرضه آخرین پژوهش‌ها، ارتباط پژوهشگاه ICT با سازمان‌های بین‌المللی نظیر ITU است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-05 10:58

افزودن دیدگاه جدید