کد مطلب: 

231737
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در جمع خبرنگاران:

صنعت هواپیمایی در لبه تیغ تحریم قرار دارد/ تحریم‌ها مزیت دانشی خوبی در کشور ایجاد کرده است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور صنعت هواپیمایی را یک صنعت همواره بر لبه تیغ تحریم توصیف کرد و گفت: ۴۰ سال تحریم این صنعت، مزیت دانشی خوبی را در این صنعت ایجاد کرده است.
صنعت هواپیمایی در لبه تیغ تحریم قرار دارد/ تحریم‌ها مزیت دانشی خوبی در کشور ایجاد کرده است

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سورنا ستاری در حاشیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت هواپیمایی در لبه تیغ تحریم قرار دارد، افزود: این صنعت در ۴۰ سال گذشته به طور کامل تحریم بوده است، به گونه ای که حتی در زمان‌هایی که تحریم‌ها برداشته شد، این صنعت در بخش‌هایی با تحریم مواجه بوده است.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها مزیت دانشی خوبی در کشور ایجاد کرد، ضمن آنکه فارغ‌التحصیل زیادی در رشته‌هایی چون مکانیک، هوافضا و الکترونیک داریم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور صنعت هوایی را صنعت مادر توصیف کرد و یادآور شد: در این صنعت از میکرو الکترونیک تا بیوتکنولوژی در آن کاربرد دارد از این رو دانش فنی فوق‌العاده‌ای در آن ایجاد شده است.

ستاری با اشاره به تجربیات کسب شده در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافربری و نظامی ابراز امیدواری کرد که این رویداد زمینه را برای تعامل بیشتر میان شرکت‌ها فراهم کند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت اخذ استانداردها در حوزه هواپیماهای مسافربری، اظهار کرد: استانداردها خط قرمز هر سیستمی است و در شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تعمیر و نگهداری هواپیما قابلیت‌های خوبی ایجاد شده است.

ستاری، برگزاری نمایشگاهی از نیازمندی‌ها و توانمندی‌های این صنعت گفت: این نمایشگاه یک نمایشگاه عرضه صنعت نیست، چون شرکت‌های حاضر خدمات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه مدیران با توانمندی‌های شرکت‌ها که در یک سال اخیر ایجاد شده است، آشنا می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-04 13:34

افزودن دیدگاه جدید